![]() |
![]() |
#1 |
Daimi Üye
![]() Kayit Tarihi: Oct 2006
Yaş: 35
Mesajlari: 337
Teşekkür Etme: 126 Teşekkür Edilme: 107 Teşekkür Aldığı Konusu: 63
Üye No: 20072
Rep Power: 1413
Rep Puanı : 5360
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet :
|
![]() Mitsubishi, ralli performansını caddelere taşıdığı Evolution serisinin dokuzuncusunu henüz çıkarmasına rağmen, biz daha da gelişmiş versiyonunu bulduk ve gözler önüne çıkardık.
![]() ![]() ![]() Şöyle bir gerilere gideyim bakalım, EVO’yla ilk tanışmama… Zaman ibresi 2000’i gösteriyordu. O zamanlar Car dergisinin test editörlüğünü yapıyordum. Bizde de her ay Volkan Işık en baba testimizi yapardı. Tabi her ay Volkan abiden ben de bir şeyler kapmaya çalışır dururdum. Düşünsenize, Türkiye Cumhuriyeti sınırları içinde idol olarak gördüğünüz insanlardan biriyle her ay bir gününüzü birlikte geçiriyorsunuz. Hem de onun ofisinde. Yani sürücü koltuğunda… İnanın gözlerim doldu şimdi. Neyse, konuyu fazla saptırmayayım yok Volkan Işık şöyle kullanıyor, böyle yan yan gidiyor falan diye. Ne günlerdi! Neyse, bir gün Volkan abi dergide yazısını ve sayfalarını düzenlerken, “Bu haftasonu işiniz var mı?” diye bir soru attı ortaya. O soracak, o hafta sonu işim olacak ha! Tabi ki hayatımın en boş haftasonu olur o Cumartesi-Pazar birden. “Ormana gelin, otomobilde gerçek adrenalinle tanıştırayım sizi” demez mi? İşte o haftasonu, hayatımda en uzun süre beklediğim haftasonu oldu. O haftasonu… Cumartesi sabahı saat 08:00… Buluşma saatimiz. Buluşma yerimiz de meşhur Yüzyıl Işık Okulları’nın önü. Tabi ben yarım saat önceden ordayım. Kafamdaki düşünce, “acaba neye bineceğim? İnşallah 4 çeker bir şey olur” şeklinde. 45 dakika içinde herkes geldi, Volkan abi dahil. Ordan konvoy halinde onu takip ettik ve Şeytanderesi etabına doğru girip tırmanmaya başladık peşpeşe. Yol boyunca sürekli bir kısım insanlar Volkan abiyle her şey yolunda dercesine işaretleşip duruyordu. Meğerse onlar ekiptenmiş ve yolu tutuyorlarmış. Hedefe ulaştık. Yer Şeytanderesi’nin tepesindeki geniş alan. Servis minibüsü, Yusuf Avimelek ve teknik ekip. Yanındaysa, işte o zamana kadar bindiğim en zevkli, en tehlikeli ve en güvenli araç: Mitsubishi Evo IV Grup A. Artık gerisini anlatmayacağım, klavyeye salyalarım akmaya başladı o birkaç saati hatırladıkça zevkten. İşte EVO’nun yeri bende bu nedenle bambaşka. Aradan 6 yıl geçmiş ve ben o vahşi rallycar’dan 5 sonraki versiyon ile karşı karşıya duruyorum. Tabi arada kalan bu zaman zarfında her bulduğum EVO’ya bindim. Yolda, etapta, caddede, toprakta o kadar çok bindim ki. EVO’ya zemin hiç mi hiç fark etmiyor. Zemin tutuyormuş, kayıyormuş, buzmuş hiç önemli değil. Hele hele yenileri daha fena. Zemin moduna göre elektronik olarak değiştirilen aktif diferansiyel falan… Kendini aşmış durumda. ![]() ![]() ![]() Tabi bu EVO biraz farklı. Hem henüz bu yıl çıkan son versiyon olması, hem de üzerinde şimdiye kadar hiçbir versiyonda göremeyeceğimiz parçaların olması. Mesela jantları. 18 inç’lik RalliArt imzalı jantlar, özel üretim. Dünyada tam 200 tane var ve forged monoblock’tan yapılmış. O kadar hafif ki inanamazsınız. Sanki Fiat Bis’in 12 inç’lik teneke jantlarını kaldırıyorsunuz gibi. Çok hava kanal girişli karbonfiber kaput, Seibon imzalı. Hem hafif hem dayanıklı. Hem de çok yakışıklı. Karbon bagaj da Seibon’dan. Ön tampon altında kullanılan karbonfiber spoyler ise RalliArt’dan. Fakat bu EVO’da en çok dikkati çeken kuşkusuz APR imzalı tampon yan splitter’lar. Bunlar, özellikle yüksek hızlrda otomobilin kafasının yere zamk gibi bastırılmasını sağlayan aerodinamik ekipmanlar. Rüzgarı bıçak gibi keser ve kafasını yere 404 gibi yapıştırır . Tabi bunlar da karbonfiber. Kapı çıtaları, kapı eşikleri, gösterge tablosu, çoğu ince ayrıntı bu otomobilde karbonfiber. Hepsi de RalliArt imzalı. Dikkat ederseniz bijonlar dahil… Bu ürünlerin çoğunu, otomobil sahibi kendi ithal etmiş. Motor içinde de Carbign Craft imzalı karbon ürünler mevcut. Radyatör üst koruması, buji kapağının kaplaması bunlardan birkaçı. RalliArt radyatör kapağı, HKS blow-off ve HKS kutu içi filtre, kaputun altında dikkati çeken diğer ürünler. ![]() ![]() ![]() Performans anlamındaysa 280 HP’lik güç şimdilik yeterli geliyormuş aracın sahibine. Sadece HKS cat-back egzoz sistemi bile yetiyor bu otomobile. İnceden bir müzik sistemi Muvidek’in imzasıyla yerleştirilmiş. Orta konsola yapılan özel yuvaya Kenwood’un doubleDIN monitörü yerleştirilmiş. 4 kanallı DLS RA40 amfi, önde ve arkadaki 4 DLS komponenti besliyor. Ayrıca Xenon ve çakarların montajı da Maslak’ta bulunun Muvidek tarafından gerçekleştirilmiş. MITSUBISHI LANCER EVO IX Model 2006 Motor 1997 cc, 4 silindir, DOHC, 16V, turbo Maksimum Güç 280 HP 6500 d/d Maksimum Tork 355 Nm 3500 d/d 0/100 km/s 5.7 sn Maksimum Hız 250 km/s Ağırlık 1465 kg MODİFİYE LİSTESİ Motor HKS cat-back egzoz HKS Blow-off HKS kutu içi filtre HKS radyatör kapağı Carbign Craft karbon buji kapak kaplaması Carbign Craft karbon radyatör üst kaplaması Süspansiyon Standart Lastik / Jant 18 inç RalliArt Forged Monoblock 235/40 R18 Dunlop SP Sport 9000 Dış Kısım Seibon karbon kaput Seibon karbon bagaj APR tampon splitters RalliArt tampon altı karbon spoyler RalliArt cam üstü spoyler İç Mekan HKS Turbo timer RalliArt karbon kapı eşikleri RalliArt karbon gösterge kaplaması Müzik Sistemi Kenwood CDX8027 DoubleDIN ana ünite DLS RA40 amfi DLS UP 6 ön komponentler DLS 426 arka komponentler |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bağımlı Üye
![]() Kayit Tarihi: May 2006
Nerden: M e r s i n
Yaş: 40
Mesajlari: 3,969
Teşekkür Etme: 705 Teşekkür Edilme: 540 Teşekkür Aldığı Konusu: 336
Üye No: 14065
Rep Power: 2386
Rep Puanı : 27284
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet :
|
![]() güzelmiş
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Daimi Üye
![]() Kayit Tarihi: Jan 2006
Yaş: 35
Mesajlari: 501
Teşekkür Etme: 7 Teşekkür Edilme: 8 Teşekkür Aldığı Konusu: 4
Üye No: 7595
Rep Power: 1449
Rep Puanı : 410
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet :
|
![]() harikaymış
|
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Bu Konudaki Online üyeler: 1 (Üye Sayisi : 0 Ziyaretçi Sayisi : 1) | |
|
|
![]() |
||||
Konu | Konu Baslangic | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Mitsubishi Lancer Evo | biqboy | Modifiye | 1 | 10-26-2009 01:32 PM |
Mitsubishi EV0 | The J0lly J0ckeR | Eskiler (Arşiv) | 2 | 09-18-2007 11:03 PM |
Mitsubishi ECLIPSE | The J0lly J0ckeR | Eskiler (Arşiv) | 0 | 08-03-2007 12:36 PM |
Mitsubishi EVO X (10) | SupeRCharGeR | Eskiler (Arşiv) | 3 | 05-16-2007 04:27 PM |
mitsubishi | RoStWell | Eskiler (Arşiv) | 1 | 01-15-2006 02:00 AM |