www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee  

Geri Git   www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee > Forum > Eskiler (Arşiv)

Eskiler (Arşiv) Eski konular

CevaplaCevapla
 
Konu Araçları Görünüm Modları
Old 02-25-2008, 10:39 PM   #1
Kéan aRs
Aşmış Üye
 
Kéan aRs Kullanıcısının Avatarı
 
Üyelik Tarihi: Aug 2007
Konum: ιѕтαηвυℓ
Yaş: 33
Mesajlar: 14,099
Teşekkür Etme: 125
Thanked 197 Times in 120 Posts
Üye No: 44060
İtibar Gücü: 4228
Rep Puanı : 10060
Rep Derecesi : Kéan aRs has a reputation beyond reputeKéan aRs has a reputation beyond reputeKéan aRs has a reputation beyond reputeKéan aRs has a reputation beyond reputeKéan aRs has a reputation beyond reputeKéan aRs has a reputation beyond reputeKéan aRs has a reputation beyond reputeKéan aRs has a reputation beyond reputeKéan aRs has a reputation beyond reputeKéan aRs has a reputation beyond reputeKéan aRs has a reputation beyond repute
Cinsiyet : Erkek
Varsayılan TCDD liman özelleştirmelerinin parasını istiyor, Maliye soğuk

TCDD liman özelleştirmelerinin parasını istiyor, Maliye soğuk


Kemal Unakıtan
Mersin ve İzmir limanlarının özelleştirmesinden elde edilen 2 milyar dolarlık gelir, Maliye Bakanlığı ile Devlet Demiryolları'nı (TCDD) karşı karşıya getirdi.



Maliye, 'bütçe disiplinini bozar' gerekçesiyle, söz konusu tutarın Demiryolları'na aktarılmasını öngören Bakanlar Kurulu kararına itiraz etti. Parayı almak isteyen TCDD de meselenin 'kökten halledilmesi için' kanun teklifi hazırladı.

Devlet Demiryolları yetkilileri, "Şu ana kadar herhangi bir şekilde liman gelirlerinden para aktarılmadı." dedi. Sahip olduğu limanları özelleştirmeye başlayan Demiryolları, Mersin ve İzmir limanlarının ihalesini yaptı. PSA-Akfen ortak girişim grubu Mersin'i 755 milyon dolara, Global-Hutchison-Ege İhracatçı Birlikleri de İzmir'i 1 milyar 275 milyon dolara satın aldı. Sırada Bandırma, Derince ve Samsun ile ihalesi iptal edilen İskenderun limanları bulunuyor. Bakanlar Kurulu kararı gereğince bu limanların özelleştirmesinden sağlanan gelirlerin, yine demiryolu yatırımlarında kullanılmak üzere TCDD'ye aktarılması gerekiyor.

Ancak Maliye Bakanlığı, bu durumun sorun oluşturacağını düşünüyor. Bu konudaki görüşünü Devlet Demiryolları yetkililerine ileten Maliye Bakanlığı, 'bütçe disiplini ve bütçenin tekliği' ilkeleri çerçevesinde aktarma işleminin yapılabilmesi için bir yasa çıkarılması gerektiğini savunuyor. Bunun üzerine kolları sıvayan Demiryolları, konuyla ilgili yasa teklifini hazırladı. Bu arada, düzenlemenin kapsamını genişleten farklı bir uygulama da gündeme geldi. Ulaştırma Bakanlığı; kara, demiryolu ve sektörle ilgili diğer altyapı yatırımları için bir 'fon' ya da 'hesap' oluşturmak üzere çalışmalara başladı. Bakanlık, söz konusu fona, ulaştırma ve haberleşme alanında yapılacak bazı kesintileri, liman ve sektörle ilgi özelleştirmelerden sağlanacak gelirleri de dâhil etti. Bu konuda bir yasa teklifi verildi. Fakat bu teklife de yine bütçe disiplinini bozacağı gerekçesiyle Hazine karşı çıkıyor.
Kéan aRs çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
CevaplaCevapla


Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir)
 

Yayınlama Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap gönderemezsiniz
Eklenti ekleyemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

Kodlama is Açık
Smilies are Açık
[IMG] code is Açık
HTML code is Kapalı


Forum saati GMT +3 olarak ayarlanmıştır. Şu an saat: 02:07 PM

Yazılım: vBulletin® - Sürüm: 3.8.11   Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.