![]() |
![]() |
#1 |
Bağımlı Üye
![]() Üyelik Tarihi: Feb 2008
Mesajlar: 3,823
Teşekkür Etme: 0 Thanked 93 Times in 80 Posts
Üye No: 45172
İtibar Gücü: 2083
Rep Puanı : 4660
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet : Erkek
|
![]() AMAÇLAR
1998-99 yıllarında rekabetin iyice kızışmaya başladığı Türkiye internet ve kişisel bilgisayar pazarlarında VestelNet firmasının Pazar payını ve karını arttırma amaçları taşıyan geniş kapsamlı bir kampanya düzenlenmiştir. Kampanyanın uygulamaya konduğu dönemde sayıları 10.000 ile 12.000 rakamları arasında değişiklik gösteren VestelNet internet erişim sistemi abonelerinin sayısını üç yıl içerisinde 100.000’li rakamlara taşımak ve genişleyen pazarda Superonline , Turk Nokta Net gibi pazarın eski ve güçlü firmaları ile birlikte VestelNet markasını Pazar payı sıralamasında ilk üç arasına taşımak amaçlanmıştır. Kampanya dahilinde ikincil amaç olarak sisteme üye tüketicilere sağlanan VEEZY GO avantajlı kredi kartı benimsetilmesi ile firmaya ait e-commerce sisteminin uygulandığı gibi satış amaçlı internet sitelerinin de karlılığını arttırma hedefleri benimsenmiştir. FAALİYETLERİN ORGANİZASYONU “ Veezy Go herkese internet ” sloganı ile harekete geçen firma diğer rakipleri yalnızca kişisel bilgisayar son kullanıcısı kimseler ve internet kullanıcısı olan firmaları kendi internet paketlerini kullanmaya yöneltici reklam ve promosyonlar yürütürken bir kişisel bilgisayar sahibi olmayan potansiyel tüketicilere kişisel bilgisayar ve yanında 3 yıllık internet erişim paketi sunan kampanyalarını uygulamaya koyarak o güne değin hiçbir firmanın ulaşamadığı bilgisayar sistemi sahibi olmayan kitleye ulaşarak haklı bir başarı elde etmiştir. Kampanyanın yagınlaşması ve tanıtımı için televizyon reklamları , gazete ilanları , açık alanlardaki reklam panoları ve büyük alışveriş merkezlerinde kurulan tanıtım noktalarını kapsayan geniş bir reklam bütçesi benimsenmiştir. Satış amaçları ve kampanyanın doğası gereği bilgisayar ve internet kullanımının hayatı kolaylaştırıcı etkenler olduğu ve yaygın kanının aksine öğrenilmesi meşakkatli uygulamalar olmadığı ısrarla vurgulanarak kampanyaya geniş katılımın sağlanması hedeflenmiştir. Türkiye’nin geri kalmış yörelerinde birçok okula Veezy Go internet erişim sistemi ve beraberinde bilgisayar laboratuvarı sağlanarak kampanyanın sosyal boyutu da zaman zaman ön plana çıkartılmıştır KAMPANYANIN YÜRÜTÜLMESİ Kampanyanın ilk uygulanmaya başlandığı dönemde kişisel bilgisayar fiyatları tüketici tercihlerine göre 1000-1500 $ seviyeleri arasında değişiklik gösterirken firma 36 ay taksitli hiç peşinsiz ayda 30 $ sabit ödemeli kampanyası ile hem ISP rakipleri Superonline , Turk Nokta Net , Atlas-on-Line gibi rakiplerine internet erişim paketi konusunda fark atmış hem de genişleyen Türkiye bilişim pazarında söz sahibi olmak isteyen IBM , HP , Escort gibi donanıma yönelik firmaların pazar payının bir kısmını ele geçirmiştir. Kampanyanın birinci bölümünde o dönemlerde hem dünya hem de Türkiye pazarlarında fazlaca tercih edilmeyen ancak maliyeti oldukça aşağıya çekerek firma karlılığını arttırıcı yönde etki yapan AMD ve Cyrix işlemciler tüketiciye sunulan sistemlerde kullanılmış böylece rakip firmaların yeni kampanyaya uyum sağlamasından sonraki dönem için firma kendisine büyük rekabet avantajı yaratmıştır. Pazara uyum sağlamanın son derece kısa bir zaman aldığı bilişim sektöründe rakip firmalar Veezy internet erişim sistemine rakip kampanyaları bir ay gibi bir sürede uygulamaya koymalarını takiben firma kampanyanın ikinci aşamasında Veezy Go internet erişim sistemini pazarda genellikle tercih edilen Intel işlemciler ve üç boyutlu hızlandırıcı grafik kartları içeren sistemler ile modernize ederek bu kez aynı fiyata sistem avantajı ile rakiplerine fark atmayı başarmıştır. Veezy Go kampanyasına rakip kampanyalar genellikle bir donanım firması , bir ISP arasında gerçekleştirilen anlaşmaların ürünü iken Veezy Go kampanyası tek elden yürütüldüğü için kampanyada seri değişiklikler yapmak ve zaman faktörünün en az bilgi kadar önemli olduğu sektörde hızlı karar almak firmanın önemli avantajları olmuştur. Kampanya ile beraber yayına geçilen perakende satış amaçlı internet siteleri de firma karlılığına katkıda bulunmuştur. Kampanyanın üçüncü bölümünde ise Veezy go internet erişim sisteminin diz üstü bilgisayarlar ve fiziksel görünüm alışılageldik bilgisayar sistemlerine göre farklılıklar taşıyan Mac versiyonları da pazara sürülmüştür. Kampanya Sonuçlarının Ölçülmesi Sektörde firmalara ait bilgilerin gizlenmesine verilen önemin büyüklüğü nedeni ile kesin sonuçlara ulaşılamazken firma yetkilileri kabataslak rakamlar ile VestelNet’in bahsedilen dönemden itibaren bir yıl içerisinde yaklaşık 45.000 Veezy go internet erişim paketi satıldığını ifade etmektedirler. Günümüzde ise Türkiye’de iki milyon internet kullanıcısı var olduğu ve Şubat ekonomik krizi öncesi yılda ortalama 300.000-350.000 kişisel bilgisayar satıldığı bilinmektedir. Kampanya nın yeniden Değerlendirilmesi ve Kontrol Müşteri tercihlerinin sıkça değişiklik gösterdiği internet erişim paketleri pazarında rakamlar kesinlik arz etmezken Veezy Go kampanyası başlamadan önceki dönemde Aidata markası ile pazarda yer edinmeye çalışan Vestel.Net firmasının kampanyanın ardından pazarda söz sahibi konuma geçtiği ifade edilmektedir. Günümüzde sektörün ilk temsilcileri olan Superonline ve Turk Nokta Net firmalarının abone sayıları 150.000-160.000 seviyelerinde değişiklik gösterirken Veezy Go kampanyalarınınn ardından VestelNet abonelerinin sayıları 100.000-115.000 arasında değişmektedir. Firma yetkilileri basın organlarına yaptıkları açıklamalarda Veezy Go kampanyası ile birlikte Türkiye’de bir ilki gerçekleştirdiklerini , kampanyayı genel anlamda başarılı bulduklarını ifade etmişlerdir. |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|