![]() |
|
Eskiler (Arşiv) Eski konular |
![]() ![]() |
|
Konu Araçları | Görünüm Modları |
![]() |
#1 |
ÇaKaL Üye
![]() Üyelik Tarihi: Mar 2008
Mesajlar: 1,358
Teşekkür Etme: 1 Thanked 13 Times in 12 Posts
Üye No: 45566
İtibar Gücü: 1628
Rep Puanı : 8694
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet : Erkek
|
![]() 2008 yılında belli dinamitler olduğunu belirten Alışveriş Merkezleri ve Perekandeciler Derneği (AMPD) Başkanı Nuşin Oral "ABD’deki durgunluk ve küresel yavaşlamaya, harcama eğilimindeki azalmaya, tüketici tercihlerinin değişmesine, tüketicinin azalan güvenine dikkat etmek, hızlı büyüme döneminin alışkanlıklarından kurtulmak gerek" diye konuştu.
ENGEL GETİRİYOR: Oral 2008’in dinamitlerini şöyle açıkladı: "Alışveriş Merkezleri, Büyük Mağazalar ve Zincir Mağazalar Yasa Taslağı, yeni perakende girişimlerinin önünde engeller, ölçek ekonomisine aykırı düzenlemeler, ticarete aykırı ve rekabeti engelleyici yükler getirme potansiyeline sahip. Hükümetin kendi programında bulunan serbest rekabet ruhuna uygun ortamın sürdürülmesine gerekli hassasiyeti göstereceğini umut ediyoruz." EZBER BOZAN ORTA SINIF: Oral, 2010’a kadar gelişmekte olan ülkelerde 700 milyon kişinin yeni orta sınıfa ekleneceğini söyledi. Oral "Yeni orta sınıf ezber bozuyor; lüksü seviyor, indirimlere düşkün, kredi harcamalarından faydalanıyor" diye konuştu. 2007’de dünya perakende büyüme oranlarına değinen Nuşin Oral, AB’de yüzde 2, ABD’de yüzde 4.2, Japonya’da yüzde 3 olan büyüme oranının Türkiye’de yüzde 10’a çıktığını söyledi. GIDA YÜZDE 100: 2006 yılında 136 milyar dolar olan Türkiye perakede cirosunun 2007’de 150 milyar dolara, 55 milyar dolar olan organize perakende cirosunun ise 60 milyar dolara çıktığını anlatan Oral, geleneksel perakendeciliğin de yüzde 7 büyüdüğünü anlattı. Oral, gıda perakendeciliğinin son 4 yılda yüzde 100 büyüyerek 82 milyar dolarlık bir hacime ulaştığını da belirtti. Alışveriş merkezlerinde hedef 60 milyar dolar NUŞİN Oral, "2007’de alışveriş merkezlerine (AVM) 5.5 milyar dolar, mağazalara ise 3 milyar dola yatırım yapıldı. 2007 yılında 46 yeni AVM açıldı ve bundan ek 9 milyar dolarlık ciro sağlandı. 2010 hedefi 350 AVM, toplamda 6.5 milyon metrekare satış alanı ve 60 milyar dolar AVM cirosu" dedi. |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|