www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee  

Geri Git   www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee > Forum > Eskiler (Arşiv)

Eskiler (Arşiv) Eski konular

CevaplaCevapla
 
Konu Araçları Görünüm Modları
Old 03-12-2008, 06:17 PM   #1
GooD aNd EvıL
Aşmış Üye
 
GooD aNd EvıL Kullanıcısının Avatarı
 
Üyelik Tarihi: Aug 2007
Konum: İstanbul
Mesajlar: 281,268
Teşekkür Etme: 98
Thanked 355 Times in 320 Posts
Üye No: 44033
İtibar Gücü: 57915
Rep Puanı : 34658
Rep Derecesi : GooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond repute
Cinsiyet : Erkek
Varsayılan Virajı döndü kaldırıma takıldı 12 Mart

İstanbul'un trafik sorununa çözüm olması amacıyla geliştirilen metrobüs projesi kapsamında hizmet verecek araçlardan ilki İstanbul'a ulaştı.
Hollanda'dan gönderilen metrobüs önce İzmir Limanı'na oradan da karayoluyla İstanbul'a getirildi. Metro trenini andıran uzunluğuyla, otobüs gibi lastik tekerlekleriyle orjinal metrobüs yeni ve özel üretim olduğu için şoförü de Hollanda'dan getirildi.

26 metre uzunluğundaki aracın şoförü Henk Şıtroyboh'un İstanbul'a ilk defa geldiği öğrenildi. Metrobüs, gişelerin ardından Edirnekapı'daki İETT garajına getirildi. Vatan Caddesi'ndeki virajdan sorunsuz dönen aracın, garaj önündeki ışıklarda kaldırım engeline takıldığı gözlendi. Hollandalı teknisyenler hemen sorunu çözmek için geçici bir çözüm buldu. Konuyla ilgili açıklama yapan İETT Genel Müdürü Mehmet Öztürk, yeni araçların diğer araçlardan pahalı olmasına rağmen avantajlarının daha çok olduğunu söyledi. Metrobüs yapılacak son testlerin ardından bir hafta sonra İstanbullu ile metrobüs hattında buluşacak.

Standart uzunluğu 22 ila 24 metre olan metrobüsler, İstanbul için 26 metre uzunluğunda imal edildi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi ilk etapta 50 metrobüs siparişi verdi. Her biri 1 milyon 200 bin Euro'ya mal olan ve yapımı yaklaşık 8 ay süren çevre dostu araçlar dizel ve elektrikli olmak üzere hibrid motor sistemine sahip. Çift körüklü metrobüslerde, kamera sistemi ve her iki tarafta üç çıkış kapısı bulunuyor. Tek seferde 200-350 arasında yolcu taşıyabilen araçların personel ve işletme ve yakıtta önemli oranda tasarruf sağlayacağı tahmin ediliyor.
__________________
Buraya Kadarmış ..
GooD aNd EvıL çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
CevaplaCevapla


Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir)
 

Yayınlama Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap gönderemezsiniz
Eklenti ekleyemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

Kodlama is Açık
Smilies are Açık
[IMG] code is Açık
HTML code is Kapalı


Forum saati GMT +3 olarak ayarlanmıştır. Şu an saat: 03:30 AM

Yazılım: vBulletin® - Sürüm: 3.8.11   Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.