![]() |
![]() |
#1 |
Bağımlı Üye
![]() Üyelik Tarihi: Feb 2008
Mesajlar: 3,823
Teşekkür Etme: 0 Thanked 93 Times in 80 Posts
Üye No: 45172
İtibar Gücü: 2089
Rep Puanı : 4660
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet : Erkek
|
![]() İran'da Türk ruju 1 numara
İç piyasada hakim olamayan Türk fırmaları dış pazarlarda oldukça etkin. 04 Mayıs 2008 / 11:02 ![]() Dünya genelinde kozmetik sektörünün hacmi 150 milyar dolar. Türkiye’de pazarın 1.5 - 2 milyar dolar olduğu tahmin ediliyor. Bu rakamın yaklaşık yüzde 30’u Türk markaların elinde. Yani pazarda ithal markaların hakimiyeti var. Ancak, iç piyasada hakim olamayan Türk firmaları dış pazarlarda, özellikle de Rusya, Irak, İran, Ukrayna gibi komşu ülkelerde oldukça etkin.2006’da 278 milyon dolar olan kozmetik ihracatı, 2007 yılında 326 milyon doları buldu. Bu yıl ise yüzde 20 artması bekleniyor. İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Yönetim Kurulu Üyesi Mustafa Arın’ın verdiği bilgilere göre Türk firmaları arasında ihracatta ilk sıraları Evyap, Colgate Palmolive, Erkul Kozmetik, Unilever Türk, Kosan, Tan-Alize, Sora Kozmetik, LM Kozmetik, Akat, Elif Kozmetik, Aromsa ve Hunca paylaşıyor. Yurtdışında etkin olan Türk markaları ise Duru, Arko, Golden Rose, Dalin, Akat, Dalan ve Caldion. Türkiye’nin ihracat yaptığı ülkelerin başında Rusya geliyor. 2007 yılında Rusya’ya yaklaşık 52 milyon dolarlık kozmetik malzemesi ihraç edildi. Rusya’yı Irak ve Ukrayna takip ediyor. İran ise 15.6 milyon dolar ile dördüncü sırada. EnSonHaber.com |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|