![]() |
|
Eskiler (Arşiv) Eski konular |
![]() ![]() |
|
Konu Araçları | Görünüm Modları |
![]() |
#1 |
Aşmış Üye
![]() Üyelik Tarihi: Aug 2007
Konum: İstanbul
Mesajlar: 281,268
Teşekkür Etme: 98 Thanked 355 Times in 320 Posts
Üye No: 44033
İtibar Gücü: 57914
Rep Puanı : 34658
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet : Erkek
|
![]() Ürün veya hizmetlere kolay ulaşım ve fiyat karşılaştırma olanağı sağlaması nedeniyle tatil tercihlerini internet üzerinden yapanların sayısının, her geçen gün arttığı bildirildi.
Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) Güney Marmara Bölgesel Yürütme Kurulu Başkanı Handan Amcaoğlu, tatilcilerin kendilerine uygun bütün seçenekleri görmek ve bunların içinden kalite, zaman ve fiyat olarak en uygun olanı seçmek istediklerini söyledi. Acentelere ait internet sitelerinin kullanımının ve tercih edilirliklerinin her geçen gün arttığını belirten Amcaoğlu, özellikle uçak bileti konusunda, internet üzerinden satın almalarda yoğunluk yaşandığını dile getirdi. Amcaoğlu, müşterilerin, uçak bileti dışında interneti, genelde detayları öğrenmek, bilgilenmek ve rezervasyon yapmak için seçtiklerini ifade ederek, “İnternet üzerinden rezervasyon işlemleri, yaklaşık 4 yıldır aktif olarak kullanılıyor. Ancak ADSL kullanımının artmasına bağlı olarak, bu sistemle gerçekleştirilen rezervasyonlar da yaygınlaştı. Online tatil rezervasyonlarında, geçen yıla göre yüzde 40'a yakın artış var. Müşteriler, online rezervasyon yaparak, hem fiyatları daha kolay karşılaştırma imkanı buluyor hem de zamandan kazanç sağlıyor” diye konuştu. TÜKETİCİ, SEÇENEKLERİ ONLINE OLARAK GÖRMEK İSTİYOR Müşterilerin, ürün veya hizmetleri online olarak satın almasalar da online olarak seçeneklerini görebildikleri firmaları tercih ettiklerini ifade eden Amcaoğlu, tatilcilerin ödeme yapacağı zaman ise yüz yüze görüşmeyi, kendisine muhatap alacağı kişiyi görmeyi tercih ettiklerini belirtti. Amcaoğlu, müşterilerin, ödemeyi kime yaptıklarını, olumsuz bir olayla karşılaştıklarında kimden hesap soracaklarını bilmek istediklerini, bu nedenle her türlü bilgiyi internetten edinerek, daha bilinçli bir şekilde satış ofislerine gittiklerini anlattı. Amcaoğlu, şunları söyledi: “Zira bazı firmaların sezon ortasında kepenk kapatması, birçok tatilcinin tesis kapılarında kalması ve hatta bazılarının gittiği beldelerden geri dönememeleri gibi yaşanan olumsuzluklar, sektörde çalışan tur operatörlerine duyulan güveni sarsıyor. Bir tatil rezervasyonu söz konusu olduğunda, misafirlerimiz öncelikle bilgilenmek ve fiyat karşılaştırmaları yapmak amacıyla interneti tercih ediyor. Daha sonrasında rezervasyonunu çoğunlukla yüz yüze satın alma yaparak gerçekleştiriyor.” “SÜRPRİZLE KARŞILAŞMAYIN” Amcaoğlu, son yıllarda her sezon “1 masa, 1 sandalye” tarzında çalışan çok sayıda acentenin açıldığına dikkati çekerek, internet üzerinden satın alım yapacakların, bir sürprizle karşılaşmamak için çok iyi araştırma yapmaları gerektiğini ve çeşitli güvenlik sistemleriyle korunan internet sitelerinden rezervasyon yapmalarının en doğru yöntem olacağını sözlerine ekledi. |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|