![]() |
![]() |
#1 |
Forum Aşığı
![]() Üyelik Tarihi: Dec 2005
Mesajlar: 4,764
Teşekkür Etme: 111 Thanked 1,308 Times in 803 Posts
Üye No: 4863
İtibar Gücü: 3040
Rep Puanı : 65437
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet :
|
![]() Cep telefonu kullanıcıları cihaz satın alırken farklı kriterleri göz önünde bulunduruyor. Telefonla ‘alo` demeyi ön planda tutanlar çoğunlukta olmasına rağmen müzik dinlenebilen, fotoğraf ve video çekebilen modelleri tercih edenlerin de sayısı azımsanmayacak kadar çok.
Üreticiler ise farklı tüketici taleplerini karşılamak için her gün yeni bir modeli kullanıma sunuyor. Nokia Türkiye Pazarlama Müdürü Çiçek İcan`a göre; Türk tüketiciler, cep telefonu alırken marka, tasarım, teknik özellikler, ürün kalitesi, kullanım kolaylığı, ürünlerin kendi yaşam biçimlerini yansıtması ve fiyat-özellik dengesini göz önüne alarak seçim yapıyor. Markanın güvenilirliği ve satış sonrası destek, satın alma kararında rol oynayan diğer önemli faktörler. Multimedyanın ürünlere entegrasyonunun süreceğini belirten Sony Ericsson Türkiye Genel Müdürü Fatih Gemalmaz, kamera, müzik ve internet gibi uygulamalarla kalitenin artmaya devam edeceğini söyledi. Gemalmaz, “Önümüzdeki günlerde tüketiciyi cezbetme ve farklılaşma adına tasarımda yepyeni yaklaşımlar göreceğiz. Kullanıcı için önemli ve cazip olabilecek TV, müzik/video download, daha hızlı (3G) internet (WLAN) gibi birtakım servislerin GSM operatörleri tarafından verilmesi yaygınlaşacak.”dedi. Geçtiğimiz yıl, pazarda kameralı cep telefonlarının satış ağırlığı hissedildi. Yaklaşık 7,5 milyonluk pazarda kameralı cep telefonlarının satış adedi 3 milyon 600`ü buldu. Pazarın büyümesini kampanyaların ve giriş seviyesi olarak gruplanan ucuz telefonların artırdığına dikkat çeken Fatih Gemalmaz, “Giriş seviyesi ürünler teknolojik özellikler açısından zayıf ancak fiyatlama açısından avantaj sağlıyor. 2006`da, 50 Euro altı grupta 2 milyon 600 adet cihaz satılmasını ve pazar payının yaklaşık yüzde 32 olmasını bekliyoruz. Giriş seviyesinin haricinde tüketici tercihlerini iki grupta topluyoruz. İlk grup, yüksek fiyata aldırmadan son teknolojiyi bekleyen grup. Diğeri ise yine yüksek maliyete sahip son teknolojiyi kullanan, ama cihazların zaman içinde ucuzlamasını bekleyen grup. Son kullanıcı, maliyet açısından çok donanımlı bir telefona ulaşamıyorsa, tercihini VGA kameralı ya da MP3 çalabilme özelliğine sahip bir modelden yana kullanabiliyor. Mobil müzik ve mobil görüntüleme teknolojileri de kullanıcılar açısından tercih edilen özelliklerden bazıları.” şeklinde konuştu. Kullanıcıların özellikten çok imaj ve dizayna önem verdiğini belirten Samsung cep telefonlarından sorumlu Türkiye satış ve Pazarlama Müdürü Yusuf Temizel, “Telefondaki teknik özellikleri çok kullanmasalar bile bu özelliklerin olmasını istiyorlar. Fakat son zamanlarda hızlı bağlantı ve bluetooth özelliklerinin önem kazandığını ve kullanılmaya başlandığını görüyoruz. Türk kullanıcıları kapaklı ve kaydırmalı kapaklı telefonları tercih ediyor. Küçük ve çok özellikli ürünler gittikçe daha çok ilgi çekiyor. Kullanıcı, telefonunun son teknolojileri destekliyor olmasını da istiyor. Biz Samsung olarak önümüzdeki dönemde hızlı internet bağlantısı ve uygulamalarının büyük talep göreceğini tahmin ederek ultra ince dizaynı ön plana çıkarıyoruz.” dedi. Tüketicinin en çok tercih ettiği özelliklerin başında kamera, müzik çalar ve hafıza genişliği geldiğini söyleyen Nokia Türkiye Pazarlama Müdürü Çiçek İcan, “Sektörün en önemli gelişim yönü, işbirlikleri ve açık platformlarla gelişen bütünleşme. Bu anlamda, üçüncü nesil (3G), çoklu telsiz erişimi (WiFi, Bluetooth, RFID), multiradyo bağlantı ürünleri, mobil müzik çözümleri ve mobil televizyon gibi teknolojiler yeni gelişim yönleri olacak. Türkiye açısından baktığımızda en fazla talep gören özelliklerin başında mobil müzik, görüntüleme ve video özellikleri geliyor. Teknik açıdan en popüler özellikler: Kamera, müzik çalar, Bluetooth, video çekim özellikleri, hafıza genişliği ve batarya süresi. Ürünün tasarımı ve tüketicinin hayat tarzıyla örtüşmesi de seçim aşamasında önemli rol oynamakta.” değerlendirmesinde bulundu.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|
![]() |
||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
keyfine ßak ..hayat ßu işte... | KoJiRo | Eskiler (Arşiv) | 1 | 10-31-2008 02:44 PM |
Banyo keyfine diyecek yok | CaKaLBoT | Eskiler (Arşiv) | 1 | 10-10-2006 10:13 PM |
Cep telefonunda 7 megapiksel devri | bluekeys™ | Eskiler (Arşiv) | 2 | 09-09-2006 10:58 AM |
ISkoot: Cep Telefonunda Skype | Bostandere | Eskiler (Arşiv) | 0 | 08-14-2006 11:31 AM |
Cep Telefonunda screan mates...!!! | CaKaLBoT | Eskiler (Arşiv) | 2 | 02-02-2006 11:21 AM |