www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee  

Geri Git   www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee > Forum > Eskiler (Arşiv)

Eskiler (Arşiv) Eski konular

CevaplaCevapla
 
Konu Araçları Görünüm Modları
Old 10-18-2007, 07:47 PM   #1
KoJiRo
Aşmış Üye
 
KoJiRo Kullanıcısının Avatarı
 
Üyelik Tarihi: Dec 2006
Konum: KoCaELi
Yaş: 40
Mesajlar: 34,356
Teşekkür Etme: 21
Thanked 162 Times in 97 Posts
Üye No: 23848
İtibar Gücü: 8777
Rep Puanı : 54700
Rep Derecesi : KoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond reputeKoJiRo has a reputation beyond repute
Cinsiyet : Erkek
Varsayılan Kart aidatı alan banka kaybeder / 18 Ekim

BBDK, kredi kartı konusundaki bankaların değişik uygulamasına açıklık getirdi, 'Sözleşmede yoksa kart sahibinden sabit yıllık ücret ve aidat alınamaz'





Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), bankaları kredi kartı konusundaki yasal düzenlemelere uyarak, "sözleşmedeki ücret, komisyon, masraf ve vergiler dışında, kart hamilinden herhangi bir ödeme talep edemeyecekleri" konusunda uyardı.
BDDK'nın kredi kartı kullanıcılarının artan şikayetleri üzerine 3 gün önce katılım bankalarına ulaştırılmak üzere Türkiye Bankalar Birliği'ne gönderdiği genelgede, Banka Kartları ve Kredi Kartları Kanunu'nun sözleşme şartları başlıklı 24'üncü maddesinin uygulanmasını istedi. Sözkonusu maddenin dördüncü fıkrası, "Kart hamilinin yaptığı işlemler nedeniyle, sözleşmede yer almayan faiz, komisyon ve masraf gibi adlar altında hiçbir şekilde ödeme talep edilemez ve kart hamilinin hesabından kesinti yapılamaz" hükmünü içeriyor.

SÖZLEŞMEYE TEK YANLI HÜKÜM DE KONULAMIYOR

Aynı kanunda, "Sözleşmede kart hamilinin haklarını zedeleyici ve kart çıkaran kuruluş lehine tek taraflı haksız şartlar sağlayan hükümlere yer verilemez" ibaresinin de bulunduğu hatırlatılan BDDK genelgesinde, kanun gereği şikayetçi olan kart kullanıcısının sorunu Tüketici Mahkemesi'ne götürebileceğine de dikkat çekildi.

Genelgede, kredi kartlarına ilişkin şikayet konusu işlemlerin bu kanun ve ilgili yönetmelik çerçevesinde değerlendirilmesi gerektiği belirtilerek, kredi kartı sahiplerine de bankayla imzalanan sözleşme kapsamında somut olay itibariyle değerlendirme yapmaları önerildi. Genelgede, BDDK'nın konunun takipçisi olacağı da vurgulandı.
__________________
KoJiRo çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
CevaplaCevapla


Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir)
 

Yayınlama Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap gönderemezsiniz
Eklenti ekleyemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

Kodlama is Açık
Smilies are Açık
[IMG] code is Açık
HTML code is Kapalı


Forum saati GMT +3 olarak ayarlanmıştır. Şu an saat: 05:04 PM

Yazılım: vBulletin® - Sürüm: 3.8.11   Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.