www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee  

Geri Git   www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee > Forum > Eskiler (Arşiv)

Eskiler (Arşiv) Eski konular

CevaplaCevapla
 
Konu Araçları Görünüm Modları
Old 02-29-2008, 09:27 PM   #1
Kéan aRs
Aşmış Üye
 
Kéan aRs Kullanıcısının Avatarı
 
Üyelik Tarihi: Aug 2007
Konum: ιѕтαηвυℓ
Yaş: 32
Mesajlar: 14,099
Teşekkür Etme: 125
Thanked 197 Times in 120 Posts
Üye No: 44060
İtibar Gücü: 4215
Rep Puanı : 10060
Rep Derecesi : Kéan aRs has a reputation beyond reputeKéan aRs has a reputation beyond reputeKéan aRs has a reputation beyond reputeKéan aRs has a reputation beyond reputeKéan aRs has a reputation beyond reputeKéan aRs has a reputation beyond reputeKéan aRs has a reputation beyond reputeKéan aRs has a reputation beyond reputeKéan aRs has a reputation beyond reputeKéan aRs has a reputation beyond reputeKéan aRs has a reputation beyond repute
Cinsiyet : Erkek
Varsayılan Gece gündüz çalıştık, 10 yıl içinde 10 havalimanı hedefine şimdiden ulaştık

Gece gündüz çalıştık, 10 yıl içinde 10 havalimanı hedefine şimdiden ulaştık


ABD'deki mortgage krizi, şirket yöneticilerinin işlerin yolunda gidip gitmediğine dair yaptıkları kontrolleri günlük hatta saatlik dilimlere indirmesine sebep oldu.



Havalimanı işletmecisi Tepe Akfen Venture'un (TAV) Üst Düzey Yöneticisi (CEO) Sani Şener, 2008'in ilk iki ayının sanıldığının aksine çok iyi geçtiğini söylüyor: "Hizmet verdiğimiz yolcu sayısı şubatta önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 14,8, ilk iki ayda da yüzde 9 civarında arttı." Şener, küresel krizin şirketlere kredi temininden başlamak üzere bir dizi maliyet getireceğinde ekonomistlerle hemfikir. Ona göre finansal sistemde bir düzeltme yapılıyor. TAV yöneticisi, "Borsadaki düşüş de gösteriyor ki dünyada bir kriz var. Fakat bu kez ekonomimiz daha hazırlıklı. Japonya'yı düşünün sık sık büyük depremler oluyor, ama binalar yıkılmıyor. Çünkü temeller sağlam." değerlendirmesini yapıyor. TAV, Çek Cumhuriyeti'nde Sovyet döneminden kalma Prag Pilsen ile Almanya'da Lahr havalimanlarını önümüzdeki günlerde devralacak. Geçen şubattaki halka arzda 90 milyon dolarlık hisse alarak TAV'a ortak olan Avusturyalı altyapı fonu Babcock & Brown'a ait Pilsen Havalimanı, yeni terminal binası yapılarak uçuşa hazır hale getirilecek ve işletmeyi TAV üstlenecek. Prag'a 45 dakika mesafedeki havalimanının Sabiha Gökçen gibi daha çok ucuz tarifeli havayolları tarafından tercih edilmesi bekleniyor. İki limanda da yüzde 50-50 ortaklık söz konusu olacak. Şener, 2000 yılında ifade ettiği '10 yılda 10 havalimanı' hedefine erken ulaştıkları için daha cesur adımlar atacaklarının sinyalini veriyor. Bu çerçevede iştiraklerinden Havaş, yıl sonuna ya da 2009'un ilk çeyreğine kadar halka arz edilecek. 2017'de 100 milyon yolcuya hizmet vermeyi planlayan grup, bunun 65 milyonunu organik büyüme ile gerçekleştirecek. Kalan yolcu sayısına ise satın almalarla ulaşılacak. İstanbul Atatürk, Ankara Esenboğa, İzmir Adnan Menderes, Antalya Gazipaşa'nın yanı sıra Tunus'ta Monastır ve Enfidha, Gürcistan'da Tiflis ve Batum havalimanlarının işletmecisi konumundaki grup bünyesinde 11 bin kişi istihdam ediliyor. TAV inşaatta da 6 bin kişi çalışıyor. "Bizim yaptığımızı yapabilecek 10 şirket var dünyada. Rakiplerimizin sabah kahvaltısında ne yediğini biliriz. Havalimanı dediler mi atlayıp gidiyoruz, 'merhaba biz TAV' diyoruz." diyen Sani Şener, TAV'ı 10 yıl gibi kısa sürede dünya çapında bir marka haline nasıl getirdiklerini ise "A takımım ve çalışanlarımla" diye özetliyor. Farklı coğrafyalarda iş yapmanın zorluğunu anlatırken de "05.00 ile 24.00 arasında uyanık olmak zorundayız. Nerede ne oluyor anlık takip etmezsek geride kalırız." diyor. Geçen yıl 4 bin 16 çalışanı eğitimden geçirdiklerini belirten Şener, grubun yıllık eğitim bütçesinin 4 milyon YTL olduğu bilgisini veriyor. "Kapıdaki güvenlik görevlisi kız arkadaşımıza makyaj dersi bile veriyoruz. Yönetici adayı yetiştirme programımız var. Benden sonra yerime kimin geçeceği, ondan sonraki isim bugünden belli." diyor ve ekliyor: "İşsizlik var ama vasıflı eleman da bulunamıyor. Bu, Türkiye'ye has bir çelişki."
Kéan aRs çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
CevaplaCevapla


Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir)
 

Yayınlama Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap gönderemezsiniz
Eklenti ekleyemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

Kodlama is Açık
Smilies are Açık
[IMG] code is Açık
HTML code is Kapalı


Forum saati GMT +3 olarak ayarlanmıştır. Şu an saat: 07:19 PM

Yazılım: vBulletin® - Sürüm: 3.8.11   Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.