![]() |
|
Eskiler (Arşiv) Eski konular |
|
Konu Araçları | Görünüm Modları |
![]() |
#1 |
Forum Kalfası
![]() Üyelik Tarihi: Dec 2005
Konum: BeyCoast
Mesajlar: 7,003
Teşekkür Etme: 26 Thanked 333 Times in 269 Posts
Üye No: 4853
İtibar Gücü: 2987
Rep Puanı : 16800
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet : Erkek
|
![]() Vergisi fazla gelince akaryakıt sektörü 98’den 97 oktana döndü
Nurten ERK TOSUNER Akaryakıt sektörü, yaklaşık 2.5 yıl önce Türkiye’de satışa sunulan 98 oktan ithal kurşunsuz benzindeki verginin yüksekliği ve 13 Ağustos’ta Tüpraş’ın 98 oktan üretimini durdurması yüzünden 97 oktan’a döndü. Talebin daralması nedeniyle Temmuz ayında beri akaryakıt dağıtım şirketleri birbiri ardına 98 oktan kurşunsuz benzinden 97 oktana kaydı. Akaryakıt dağıtım sektörünün devleri Shell&Turcas, BP, Petrol Ofisi ve 98 oktanı Türk tüketicisiyle ilk tanıştıran Opet bile 98 oktanı bırakıp 97 oktana geçti. TÜPRAŞ’ın da geçtiğimiz ağustos ayında 98 oktan üretimini durdurmasıyla, Mart 2004’den beri satılan 98 oktan kurşunsuz benzin tahtını, vergisi daha düşük olan ve neredeyse aynı performansı sağladığı belirtilen 97 oktan kurşunsuz benzine bıraktı. 98 oktan ve 95 oktan arasındaki pompa fiyat farkı litrede 18 kuruş. 97 oktan ve 95 oktan arasındaki fark ise litrede 2 kuruş. Bir oktan farkın ise kullanıcının hissedeceği bir performans farkı yaratmadığı belirtiliyor. BP: Tüketici kaliteli ama fiyatı da uygun ürün istiyor BP Türkiye Akaryatı Yönetim Grubu Ürün Pazarlama Müdürü Simge Ergun Camgözoğlu, "Tüketiciler araçlarına uygun, kaliteli ve fiyatı faydaları ile denk bir ürün istiyor. 95 ile 97 oktan arasında çok az fiyat farkı kaldı pompada. Her iki benzin de oldukça yüksek kaliteye sahip. 97 oktan benzinin faydalarından dolayı tüketiciler ciddi bir fark gözlemlemeyecek. 2006 Ağustos ayında 98 oktandan 97 oktana geçiş süreci başladı. Bu süreç BP’de ekim ayı sonunda tamamlanacak. İstasyonların ellerindeki 98 oktan 97 oktan fiyatından satılıyor" dedi. Shell&Turcas: 97 oktanda farklı ürünler sunuyoruz SHELL&Turcas Petrol Perakende Satışlar Müdür Ahmet Erdem, Tüpraş’ın 13 Ağustos 2006’da 98 oktan kurşunsuz benzin satışını durdurması ve 97 oktana geçmesi üzerine eylül ayından itibaren 98 oktan yerine 97 oktan satışına başladıklarını söyledi. Ahmet Erdem, 97 oktanla birlikte kurşunsuz benzin segmentinde üç ayrı yakıtı tüketicilere sunduklarını belirterek, şöyle devam etti: "2000 yılında pazara sunduğumuz kurşunsuz benzinimizin yanısıra yeni 97 oktan Shell V-Power ve 100 oktan Shell V-Power Racin’i piyasaya sunduk. Shell V-Power, Shell’in küresel AR-GE laboratuarlarında Ferrari tarafından kullanılan Formula yarış yakıtı tecrübeleriyle geliştirildi." Opet: Bir oktanlık fark performansı fazla etkilemez OPET Petrolcülük Satış Genel Müdür Yardımcısı Oğuz Özçetin de, "Vergisi fazla gelince 98 oktanı kaldırdık" dedi. Özçetin, şöyle konuştu: "98 oktan kurşunsuz benzin satışının artması üzerine, Haziran 2004’de Maliye Bakanlığı 98 oktan kurşunsuz benzin için yeni bir ÖTV mevzuatı hazırladı. 98 oktandan alınan ÖTV’nin, 95 oktandan alınan ÖTV’den daha yüksek olması kararlaştırıldı. 98 oktanın tüketiciye satış fiyatı da artmış oldu. 98 oktan ve 95 oktan arasındaki fark litrede 18 kuruş. 97 oktan ve 95 oktan arasındaki fark ise litrede 2 kuruş. Ürün kullanımında, 1 oktan fark kullanıcının hissedeceği bir performans farkı yaratmaz. Biz de 98 oktanı bırakıp 97 oktanı satışa sunduk." Petrol Ofisi: Temmuzdan bu yana PO97 satıyoruz PETROL Ofisi Ticari ve Endüstriyel Satışlar Müdürü Mutluay Doğan, "Petrol Ofisi 2004 yılı Haziran ayında lansmanını yaparak satışa sunmuş olduğu 98 oktan benzini ’Protech 98 Plus, 2006 yılı Temmuz ayında yerini 97 oktan benzin olan ’PO97’ye bıraktı" dedi. Doğan şunları söyledi: "Ekonomik performans yakıtı olarak piyasaya sunulan ’PO97’ yüksek oktanı ve motoru temizleyen üstün formülü sayesinde aracın performansını arttırıyor ve daha fazla kilometre yapmasını sağlıyor. Müşterimize 98 oktana yakın performansı 95 oktan benzin fiyatına ’PO97’yle sunuyoruz." Oktan yükseldikçe aracın gücü artıyor 97 oktan kurşunsuz benzin ile 98 oktan benzin arasında sadece ’1 oktanlık kalite farkı’ olduğu belirtiliyor. Oktan, ’Yakıtın vuruntu kalitesinin ölçümü’ olarak tanımlanıyor. Vuruntu ise silindir boşluğunda yakıt hava karışımı düzgün bir şekilde yanarken aniden oluşan ’Auto ignition’ ile yanmış gazların pistonun üstüne homojen değilde belli bir noktadan vurması. Bu durumun araçta güç kaybına oluşmasına neden olduğu kaydediliyor. Yani oktan sayısı arttıkça, aracın çekiş gücü ve performansı da artıyor.
__________________
M@D_VIPer Nickten Öte..Bir Markadır... Her Gidişin Bir Dönüşü,Her Bitişin Bir Başlangıcı Vardır..!!! |
![]() |
![]() |
Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|
![]() |
||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Türk sağlık sektörü ’İngiliz hasta’yı kapmak için Londra’da / 30 ekim | M@D_VIPer | Eskiler (Arşiv) | 0 | 10-30-2006 02:47 AM |
Havayolu şirketleri alan vergisi için Rekabet Kurumu’na gidiyor / 26 ekim | M@D_VIPer | Eskiler (Arşiv) | 0 | 10-26-2006 02:04 AM |
Yabancılar bastırdı, perakende sektörü ’İstiklal savaşı’ başlattı / 11 ekim | M@D_VIPer | Eskiler (Arşiv) | 0 | 10-11-2006 01:34 AM |
KOÜ’de en fazla oy Komsuoğlu’na / 10 ekim | M@D_VIPer | Eskiler (Arşiv) | 0 | 10-10-2006 02:12 AM |
Vergisi yüzde 80’i aşacak, toplumun yüzde 90’ı ’sigara düşmanı’ olacak / 8 ekim | M@D_VIPer | Eskiler (Arşiv) | 0 | 10-08-2006 01:48 AM |