![]() |
|
|
#11 |
|
Aşmış Üye
![]() Üyelik Tarihi: Jun 2007
Konum: İstanbul
Mesajlar: 50,907
Teşekkür Etme: 70 Thanked 143 Times in 89 Posts
Üye No: 43266
İtibar Gücü: 12115
Rep Puanı : 59275
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet : Erkek
|
Uçuş arızaları
>> > >> > Pilotlar her uçuştan sonra, uçuş sırasında karşılaştıkları ve tamir >> > edilmesi ya da ayarlanması gereken sorunları tamir bakım personeline >> > bildirmek için bir form doldurur. Pilotların doldurduğu bu formları >>daha >> > sonra tamir bakımcılar okur ve sorunları giderir. Sonra da formun alt >> > kısmına gerçekleştirilen düzeltici faaliyeti yazarlar ve pilotlar bir >> > sonraki uçuştan önce bu formları ve tamircilerin notlarını okur. Yer >> > personelinin ve tamir bakım personelinin espri anlayışı olmadığını >> > söylememek gerekir. Aşağıda QUANTAS pilotlarının gerçek arıza ve >>şikayet >> > bildirimleri ve tamir bakım mühendislerinin tamir sonrası cevapları yer >> > almaktadır. Bu arada, Quantas havayolları kurulduğu günden bugüne dek >> > hiç kaza geçirmemiş tek büyük havayolu şirketidir. >> > >> > P = Pilotun arıza bildirimi. >> > S = Tamir bakımcının tamir sonrası notu. >> > >> > P: Sol iç tekerleğin kısmen değiştirilmesinde fayda var. >> > S: Sol iç tekerlek kısmen değiştirildi. >> > >> > P: Test uçuşu OK, fakat otomatik iniş biraz sert. >> > S: Bu uçakta otomatik iniş sistemi yok. >> > >> > P: Kokpitte bir şey gevşemiş. >> > S: Kokpitte bir şey sıkıştırıldı. >> > >> > P: Ön camda ölü böcek var. >> > S: Canlı böcek sipariş edildi. >> > >> > P: Otomatik pilotu sabit yükseklikte uçuşa ayarlayınca dakikada 100 >>metre >> > alçalıyor. >> > S: Böyle bir problem gözlenmedi. (uçak yerdeyken test edilmiş) >> > >> > P: Sağ tekerlek hidroliğinde yağ kaçağı olduğunu gösteren bir yağ >> > birikintisi var. >> > S: Yağ birikintisi temizlendi. >> > >> > P: DME'nin volümü inanılmayacak kadar yüksek. >> > S: DME'nin volümü inanılabilir seviyeye ayarlandı. >> > >> > P: Gaz manivelası kilitleri kapatılınca manivela yerinden oynamıyor. >> > S: Kilitler zaten o işe yarar. >> > >> > P: IFF çalışmıyor. >> > S: IFF, OFF konumundayken asla çalışmaz. >> > >> > P: Sanırım camda çatlak var. >> > S: Sanırım haklısın. >> > >> > P: 3 numaralı motor kayıp. >> > S: Biraz araştırınca motorun sağ kanatta takılı olduğu anlaşıldı. >> > >> > P: Lövyeyi ileri itince uçak saçmalıyor. >> > S: Kendine çeki düzen vermesi, doğru dürüst uçması ve ciddi olması >>için >> > uçağa ihtar verildi. >> > >> > P: Radardan mırıltılar geliyor. >> > S: Radar havlaması için yeniden programlandı. >> > >> > P: Kokpitte fare var. >> > S: Kedi install edildi. |
|
|
|
| Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|