![]() |
|
Eskiler (Arşiv) Eski konular |
![]() ![]() |
|
Konu Araçları | Görünüm Modları |
![]() |
#1 |
ÇaKaL Üye
![]() Üyelik Tarihi: Mar 2008
Mesajlar: 1,358
Teşekkür Etme: 1 Thanked 13 Times in 12 Posts
Üye No: 45566
İtibar Gücü: 1612
Rep Puanı : 8694
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet : Erkek
|
![]() Yurtdışında yaptığı 17 günlük turne çerçevesinde Avusturya’nın başkenti Viyana’ya gelen piyanist ve besteci Fazıl Say, Konzerthaus’un büyük salonunda uzun süre ayakta alkışlandığı bir konser verdi.
Orta Avrupa’nın ünlü konser salonlarından biri olarak bilinen Konzerthaus’un büyük salonunun 1865 kişilik dinleyici kapasitesi, aşırı talep üzerine koltuk ilave edilerek 2 bin kişiye çıkarıldı. Tüm koltukların dolu olduğu büyük salonda Fazıl Say, barok döneminin ünlü bestecisi Johann Sebastian Bach’ın "Sol Minör Fantezi ve Füg BMW 542" eserini piyanoya uyarlayarak yorumladı. Klasik müzikte "klasikten romantiğe geçiş döneminin öncüsü" olarak anılan Ludwig van Beethoven’in "Op. 31/2 No’lu Fırtına Sonatı"nı da başarıyla yorumlayan Fazıl Say, son olarak "Rus Beşlileri"nden Mussorski’nin "Bir Resim Sergiden Tablolar"ını sundu. Salondaki 2 bin sanatseverin ısrarlı alkışları üzerine, program dışı olarak Gerschwin’in "Summertime" eserini yorumlayan Fazıl Say, alkışların aralıksız devam etmesi karşısında yeniden sahneye döndü. Say, bu kez de kendisinin bestelediği, Aşık Veysel’in "Kara Toprak" eseriyle müzik tutkunlarına bir ziyafet çekti. Say’ın "Kara Toprak"ı yorumlarken, sol elini piyanonun içine sokarak, tuşları analog olarak etkileyip bağlama sesine yakın bir ses çıkarması da sanatseverlerin çoşkulu alkışlarıyla karşılandı. Say, Almanya’nın Stutgart kentinde iki konser verdikten sonra Moskova’ya geçecek.
__________________
![]() Bilinmєzlik içindє çözüm αгαчışlαrımlα kαчboldυm bu чollαгdα ..
|
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir) | |
Konu Araçları | |
Görünüm Modları | |
|
|