www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee  

Geri Git   www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee > Forum > Eskiler (Arşiv)

Eskiler (Arşiv) Eski konular

 
 
Konu Araçları Görünüm Modları
Old 10-27-2007, 08:32 PM   #1
Shekil
Uzman ®
 
Shekil Kullanıcısının Avatarı
 
Üyelik Tarihi: Jun 2007
Konum: Cezaevi ¿
Mesajlar: 2,547
Teşekkür Etme: 16
Thanked 27 Times in 23 Posts
Üye No: 43364
İtibar Gücü: 1867
Rep Puanı : 3450
Rep Derecesi : Shekil has a reputation beyond reputeShekil has a reputation beyond reputeShekil has a reputation beyond reputeShekil has a reputation beyond reputeShekil has a reputation beyond reputeShekil has a reputation beyond reputeShekil has a reputation beyond reputeShekil has a reputation beyond reputeShekil has a reputation beyond reputeShekil has a reputation beyond reputeShekil has a reputation beyond repute
Cinsiyet : Erkek
Varsayılan Reklamlar da çocuk istismarına son!

Tüketim toplumunun devamı için en gerekli unsurlardan biri olan reklamlar, amacına ulaşmak için kadın, erkek, çocuk, hayvan demeksizin her canlıyı ve her nesneyi kullanıyor.

On aylık bir bebeğin bile reklamlardan etkileniyor olduğunun gösterilmesi çocuğun geleceğe dönük potansiyel bir tüketici olmasını sağlıyor. Marka bağımlığı, satın alma modelleri çocuklukta yerleşiyor.

Beş –altı yaşlarındaki çocuklar çoğunlukla okuma yazmayı bilmedikleri halde bir meyve suyu veya gofreti markasından tanıyabiliyor ve bu marka üzerinde ısrar edebiliyor.

Buna bağlı olarak anne- çocuk ilişkisi bozulabiliyor. Bununla birlikte dengesiz beslenme alışkanlıkları nedeniyle şişmanlık ve diğer sağlık sorunları çıkabiliyor.

Öte yandan çocuklar reklamlarda kullanılıyor.Yapılan bir çalışmada 2006 yılının Temmuz ve Ekim ayları arasında çeşitli kanallardan 260 reklam filmi kaydedildi, reklamların 67’sinde yani yüzde 26’ sında çocuğun yer aldığı görüldü. Bu çocukların 23,’ü yani yüzde 35 i salt yetişkinlerin kullandığı ürünler için kullanıldı.

Reklamcıların çocukları reklam filmlerinde kullanmalarının 3 nedeni var:

1. Toplumda önemli bir çoğunluğu oluşturan çocukların tüketim isteğini kamçılamak,

2. Çocuğun ürünleri alması için ailesini zorlamasını sağlamak

3. Geleceğe yatırım yaparak iyi bir tüketici birey olmasını sağlamak.

Bize göre reklam denetimi sadece özdenetim kurullarına bırakılmamalıdır. Çünkü bu kurumların uygunsuz reklam yapanlara Cezai yaptırımı yoktur. Önemli olan Mevcut yasal düzenlemelerin daha açık ve net hale getirilmesi, yaptırım gücünün geliştirilerek işler hale getirilmesi gereklidir.

Çocukların televizyonu izleme zamanlarında reklamlar azaltılmalıdır. En önemlisi de RTÜK diğer programlara gösterdiği hassasiyeti reklamlara karşı da göstermelidir
__________________
'' Efsaneler Olmez , Shekil Degistirir ''
Shekil çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
 


Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir)
 

Yayınlama Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap gönderemezsiniz
Eklenti ekleyemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

Kodlama is Açık
Smilies are Açık
[IMG] code is Açık
HTML code is Kapalı


Forum saati GMT +3 olarak ayarlanmıştır. Şu an saat: 12:12 AM

Yazılım: vBulletin® - Sürüm: 3.8.11   Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.