![]() |
![]() |
#1 |
Aşmış Üye
![]() Üyelik Tarihi: Dec 2006
Konum: KoCaELi
Yaş: 40
Mesajlar: 34,356
Teşekkür Etme: 21 Thanked 162 Times in 97 Posts
Üye No: 23848
İtibar Gücü: 8779
Rep Puanı : 54700
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet : Erkek
|
![]() Başkan Topbaş'ın karayolu danışmanı Prof.Dr. Ilıcalı'nın İstanbul trafiğini çözecek önerileri radikal tedbirleri içeriyor. Ilıcalı'ya göre, sorunu çözmenin yolu, göçün engellenmesinden geçiyor.
AK Parti Erzurum eski Milletvekili Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı İstanbul'un trafik sorununun çözümü amacıyla yeni projeler geliştirdi. Prof. Ilıcalı'ya göre yanlış sinyalizasyon ve ışıklı yaya geçitleri trafikte akışı yavaşlatıyor. Milletvekilliğinin ardından Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş'ın karayolu danışmanı olarak kent trafiğine çözüm arayan Ilıcalı'ya göre; ışıklı yaya geçitleri tamamen kaldırılmalı, trafikte gereksiz yere yanan kırmızı ışıkların süresi, araç yoğunluğuna göre akıllı elektronik sistemlerle yeniden düzenlenmeli ve kent trafiği hakkında vatandaşlarda bilinç oluşturacak trafik radyosu vakit geçirmeden kurulmalı. İstanbul'a göçü önlemenin kent trafiğinin geleceği açısından en önemli sorun olduğunu vurgulayan Prof. Dr. Ilıcalı'ya göre İstanbul'a yapılacak yatırımları Anadolu'ya yapmak gerekiyor. METROBÜS BOĞAZ KÖPRÜSÜ'NDEN GEÇER Metrobüs sisteminin Anadolu yakasına geçişi için Boğaziçi Köprüsü'nün karışık sistemle dahi olsa kullanılması gerektiğini dile getiren Ilıcalı “Şu anda köprüde altı şerit var. Trafik yoğun olduğunda yoğun tarafta bir şerit daha ekleniyor. En sağ şerit belli miktarda yolcu taşıyan otobüs, metrobüs ve diğer araçlara tahsis edilirse bu sorun aşılır” dedi. İstanbul'un trafikteki sorunlarını plansız büyüme, artan nüfusa oranla altyapının yetersiz oluşu, hatalı paklanma, araç sayısının hızla artması, bölgesel kalkınmışlık sonucu oluşan göç ve trafikteki denetimsizlik olarak sıralayan Ilıcalı'ya göre İstanbul'un trafik sorununu çözmek için her yıl en az 5 kilometre metro ağının yapılması ve kent nüfusunun artmaması halinde bile trafik 2023 yılında ancak katlanılabilir haline gelecek. Ilıcalı, “2023 yılında toplam metro ağının 320 kilometre olması halinde trafikte rahatlama sağlanır. Bunun içinde 11 milyar dolar gerekir. Metro ağının yapılması için gerekli parayı Anadolu'daki illerin kalkınması için harcasak hem bu kente olan göçün önüne geçmiş oluruz ” şeklinde konuştu. |
![]() |
![]() |
Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|