![]() |
|
Eskiler (Arşiv) Eski konular |
![]() ![]() |
|
Konu Araçları | Görünüm Modları |
![]() |
#1 |
Aşmış Üye
![]() Üyelik Tarihi: Aug 2007
Konum: İstanbul
Mesajlar: 281,268
Teşekkür Etme: 98 Thanked 355 Times in 320 Posts
Üye No: 44033
İtibar Gücü: 57909
Rep Puanı : 34658
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet : Erkek
|
![]() İsveç'te yaşayan Ahmed Vaizu adlı bir kişinin internet üzerinden yaptığı alışveriş girişimi, ismi sakıncalı olduğu gerekçesiyle bankası tarafından geri çevrildi.
Göteborg bölgesindeki Linddome şehrinde yaşayan Ahmed Vaizu, Almanya'dan yedek parça almak için internetteki banka hesabına girdiğinde kötü bir sürprizle karşılaştı. İnternet üzerinden formu doldururken ismini yazınca Skandia Banken isimli banka red sinyali verdi. Bu durum üzerine bankasını arayıp sebebini soran Vaizu, "Müslümanları çağrıştıran isimlerde engel olduğunu ve yasaklı isimler listesinde Ahmed isminin de olduğunu, o yüzden de otomatik olarak yurtdışı işleminin iptal olduğu" şeklinde bir cevap aldı. Konu hakkında SVD gazetesine bir açıklama yapan Vaizu: "Bu tür olayların terör korkusu olan diğer ülkelerde olduğunu düşünmüştüm; benim ülkemde değil." şeklinde konuştu. Olay üzerine Ahmet Vaizu'nun, Etnik Ayrımcılık Ombudsman'ına (Kamu Denetçisi) başvurduğu öğrenildi. Vaizu'nun müracaatında: "Hayatımın yarısını İsveç'te geçirdim. Elektrikçi olarak çalışıyorum, normal bir İsveçli olarak hayatımı sürdürüyorum, ayrımcılığı hiç bu derecede hissetmemiştim." ifadelerine yer verdiği kaydedildi. Vaizu, Ahmed ismini çıkarınca havalesini gönderebildiğini ifade etti. Skandia Banken Enformasyon Şefi Lina Hök ise bankasının sadece AB onay listesini uyguladığını diğer bankalar gibi kendilerinin de bu kurallara uymak zorunda olduklarını ifade etti. AB'nin ambargo listesinde bulunan isimlerin alışveriş talebinin otomatik olarak reddedildiğini belirten Hök, "Örneğin, adınız Martin Andersson ise ve Martin Svensson isimli biri AB amborgo listesindeyse otomatik olarak havaleniz geri çevriliyor" şeklinde konuştu. Bu listeyi AB'nin yaptığını ve bu konuda bankanın herhangi bir müdahalesi olmadığını ifade etti. Hök, gazetecilerin, "Bu konuda ombudsmanlığa şikâyet edilmeniz hakkında ne düşünüyorsunuz?" şeklindeki sorusunu şöyle cevapladı: "Memnuniyetle karşılarız. Biz de o zaman sınırlarımızı daha belirgin olarak biliriz. Ombudsmanın bize somut direktifler vermesi iyi olur"
__________________
Buraya Kadarmış .. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|