www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee  

Geri Git   www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee > Forum > Eskiler (Arşiv)

Eskiler (Arşiv) Eski konular

CevaplaCevapla
 
Konu Araçları Görünüm Modları
Old 03-09-2006, 12:45 PM   #1
Bostandere
Forum Aşığı
 
Üyelik Tarihi: Dec 2005
Mesajlar: 4,764
Teşekkür Etme: 111
Thanked 1,308 Times in 803 Posts
Üye No: 4863
İtibar Gücü: 3039
Rep Puanı : 65437
Rep Derecesi : Bostandere has a reputation beyond reputeBostandere has a reputation beyond reputeBostandere has a reputation beyond reputeBostandere has a reputation beyond reputeBostandere has a reputation beyond reputeBostandere has a reputation beyond reputeBostandere has a reputation beyond reputeBostandere has a reputation beyond reputeBostandere has a reputation beyond reputeBostandere has a reputation beyond reputeBostandere has a reputation beyond repute
Cinsiyet :
Varsayılan tuning?


Tuning, özellikle genç sürücülerin ağzından düşmeyen bir kelime. Çünkü ehliyetini yeni almış olanlar veya otomobile çok meraklı olanlar, ya babasının otomobilini ya da varsa kendi otomobilini geliştirmek ve böylece daha ayrıcalıklı bir hale getirmek isteyeceklerdir. Yani buradan da anlaşıldığı gibi "tuning" kelimesi, otomobilleri geliştirmek anlamına geliyor.

Tuning = Geliştirmek
Tuning'in sözlüklerdeki karşılığı, ayarlamak ve ayar çekmek. Ancak bizler bu kelimenin eş anlamlısı olarak geliştirmek kelimesini kullanıyoruz. Geliştirmek iki anlamdadır. Biri otomobilin motorunu güçlendirmek, başka adıyla modifiye etmek, diğeri de dış görünümü spoyler veya jant gibi parçalarla dikkat çekici bir hale getirmek ve aynı zamanda aracın yol tutuşunu artırmak. Ancak günümüzde bu ifade daha çok motor modifikasyonu için kullanılıyor. Teknolojinin ilerlemesiyle artık modifikasyon işlemleri de daha kolay yapılabiliyor. Örneğin chip tuning, yapılan en kolay ve en hesaplı güç artırma yöntemi olarak kabul ediliyor. Çünkü motor beyninin chipini değiştirmek, ki bu olay otomobilin modeline göre değişiyor, en fazla bir saat sürüyor.
Tuning türleri
Diğer bir tuning şekli de, farklı egzantrik milleri, geniş borulu hava emiş sistemleri veya daha rahat gaz atımını sağlayan egzoz sistemlerinin kullanılmsaıyla oluyor. Daha yüksek güç elde etmek isteyenler için turbo ve NOS sistemi gibi otomobilin performansını artıran ürünler de var. Bu güç yükseltici elemanların dışında bir de motorun önemli bir parçası olan ateşleme sistemi bulunuyor. Daha az dirençli buji kabloları ve yüksek ateşleme gücündeki özel bujiler kullanıldığı takdirde az da olsa bir güç eklemesi yapılabiliyor. Verdiğimiz bu örnekler dışında motor hacminin büyütülmesi olayı da bir tuning çeşididir.
Tercih edilmiyor
Ancak bu işlem biraz profesyonelce ve aynı zamanda da maliyeti yüksek olduğundan pek tercih edilen bir tuning metodu değil. Tüm bu saydığımız tuning çeşitlerine genel olarak motor tuning adı veriliyor. Geliştirme denilince, motorun dışında fren sistemleri de akla geliyor. Frenlerin yetersiz olduğunu düşünen sürücüler için hava soğutmalı diskler ve yüksek ısıya dayanıklı fren balatalarından oluşan yüksek performans fren sistemleri bulunuyor. Bunlar kullanıldığı takdirde otomobilin duruş mesafesi kısalıyor. Performansı ikinci planda tutan sürücüler için genelde görsellik daha önemli oluyor. Bu yüzden otomobilin dış görünümü, bodykit'ler ve jantlarla daha ilgi çekici hale getiriliyor.
Dış görünüm değişikliği
Görselliğin dışında bodykit'ler, otomobilin yüksek hızda rüzgâra karşı direncini azaltıyor ve aynı zamanda otomobilin yere daha sağlam basmasını sağlıyor. Jantlarsa, tercih edilen büyüklüğüne göre otomobilin iz genişliğini artırıyor. Dolayısıyla yol tutuş iyileştiriliyor. Dış görünümü olumlu şekilde etkileyen bir başka etken de süspansiyon kitleridir. Süspansiyon kitleri görselliğin yanı sıra yol tutuşu da olumlu yönde etkiliyor. Süspansiyon kiti iki bölümden oluşuyor. Bunlardan biri olan kısa spor yaylar, otomobilin yüksekliğini ve bu nedenle esneme mesafesini azaltıyor. Diğeri de amortisörlerdir. Amortisörler, otomobilin yaylanmasını emerek yola daha stabil tutunmasını sağlıyor. Ancak yayların maliyeti amortisörlere göre daha düşük olduğundan, çoğunlukla spor yay tercih ediliyor. Sonuç olarak tuning, yapılan tüm geliştirmelerin ana başlığıdır.
__________________




Bostandere çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
Old 03-09-2006, 12:48 PM   #2
fxxd
Daimi Üye
 
fxxd Kullanıcısının Avatarı
 
Üyelik Tarihi: Feb 2006
Konum: İST
Yaş: 34
Mesajlar: 303
Teşekkür Etme: 0
Thanked 30 Times in 17 Posts
Üye No: 8894
İtibar Gücü: 1505
Rep Puanı : 2510
Rep Derecesi : fxxd has a reputation beyond reputefxxd has a reputation beyond reputefxxd has a reputation beyond reputefxxd has a reputation beyond reputefxxd has a reputation beyond reputefxxd has a reputation beyond reputefxxd has a reputation beyond reputefxxd has a reputation beyond reputefxxd has a reputation beyond reputefxxd has a reputation beyond reputefxxd has a reputation beyond repute
Cinsiyet :
Varsayılan

saol kanka
__________________
fxxd!!
fxxd çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
Old 03-09-2006, 12:58 PM   #3
RoStWell
Forum Demirbaşı
 
Üyelik Tarihi: Dec 2005
Yaş: 38
Mesajlar: 5,215
Teşekkür Etme: 76
Thanked 3,698 Times in 908 Posts
Üye No: 4324
İtibar Gücü: 4409
Rep Puanı : 193277
Rep Derecesi : RoStWell has a reputation beyond reputeRoStWell has a reputation beyond reputeRoStWell has a reputation beyond reputeRoStWell has a reputation beyond reputeRoStWell has a reputation beyond reputeRoStWell has a reputation beyond reputeRoStWell has a reputation beyond reputeRoStWell has a reputation beyond reputeRoStWell has a reputation beyond reputeRoStWell has a reputation beyond reputeRoStWell has a reputation beyond repute
Cinsiyet :
Varsayılan

eywallah kanka
RoStWell çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
CevaplaCevapla


Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir)
 

Yayınlama Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap gönderemezsiniz
Eklenti ekleyemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

Kodlama is Açık
Smilies are Açık
[IMG] code is Açık
HTML code is Kapalı


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Rx 7 muzam tuning... (: The J0lly J0ckeR Eskiler (Arşiv) 1 07-22-2007 03:24 PM
Sanal Tuning.. RaPoRLu Eskiler (Arşiv) 3 07-09-2007 08:42 PM
!Tuning Parity! CLuber Eskiler (Arşiv) 8 10-25-2006 12:49 AM
AUDİ TT (Tuning) ๏๒รєรรเ๏ภ Eskiler (Arşiv) 2 07-17-2006 11:23 PM
Bmw Cabrio By Aa TuninG CoolTurk Eskiler (Arşiv) 4 07-15-2006 01:54 AM

Forum saati GMT +3 olarak ayarlanmıştır. Şu an saat: 07:19 PM

Yazılım: vBulletin® - Sürüm: 3.8.11   Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.