www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee  

Geri Git   www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee > Forum > Eskiler (Arşiv)

Eskiler (Arşiv) Eski konular

CevaplaCevapla
 
Konu Araçları Görünüm Modları
Old 09-20-2008, 01:48 PM   #1
GooD aNd EvıL
Aşmış Üye
 
GooD aNd EvıL Kullanıcısının Avatarı
 
Üyelik Tarihi: Aug 2007
Konum: İstanbul
Mesajlar: 281,268
Teşekkür Etme: 98
Thanked 355 Times in 320 Posts
Üye No: 44033
İtibar Gücü: 57917
Rep Puanı : 34658
Rep Derecesi : GooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond repute
Cinsiyet : Erkek
Varsayılan Honda, çarpışma testini yayalara çarparak yapacak

&nbsp
Honda, bel ve üst bacak kısımlarındaki yaralanmaların incelenebilmesi için çarpışma testlerinde üçüncü nesil yaya mankenleri kullanmaya başlıyor.

Honda Motor Co. Ltd., yayalar ile SUV veya minivanlar arasındaki çarpışmalarda yaygın olan yaya bel ve üst bacak yaralanmalarını azaltmak amacıyla, araç-yaya çarpışma testlerinde bu yılın bitiminden önce yeni üçüncü nesil yaya mankeni POLAR III'ü kullanmaya başlayacak.
POLAR III ile, daha önceden yapılabilen diz bağlarındaki yaralanmaların ve alt bacak kemikleri kırıklarının incelemelerine ek olarak, bel ve üst bacak bölgeleri için, bu bölgelerdeki kemik kırıklarının incelenmesine imkan vermek üzere, taklit doğruluğu daha da artırıldı.
1998'de Honda, araç gövdesinin en sık yaralanmaya neden olan parçalarının belirlenmesi ve bir araçla çarpışma halinde yayalardaki kafa yaralanmalarını azaltmak için güvenlik teknolojilerinin geliştirilmesi amacıyla araç-insan çarpışması sırasında insan vücudunun kinematiğini taklit etmek üzere, dünyanın ilk yaya çarpışması test mankenini geliştirdi. 2000'de Honda, insan vücudunun kinematiğinin taklit doğruluğunu artıran ve dahili aygıtlar kullanmak suretiyle kafa ve boyun dahil, sekiz vücut bölgesinde yaralanma düzeyini ölçen, ikinci nesil yaya mankenini geliştirerek yaya yaralanmalarını azaltma çabalarının kapsamını genişletti. Bunun yanı sıra, Honda, vücut kinematiğinin ve yaralanmaların taklit edildiği, bağımsız olarak geliştirilmiş simülasyonlar yürüttü.
Honda, POLAR III ile SUV'ler ve minivanlar gibi daha yüksek araçlarla çarpışmada, bu tip araçların hacminin büyük olması nedeniyle zarar görme ihtimali yüksek olan bel ve üst bacak bölgelerine odaklandı. Daha geniş ve daha derin bir analize imkan vermek için, bel ve üst bacak dahil, alt vücut bölümü daha da geliştirildi. Honda, insan vücudunun karakteristiğine daha iyi uyması için mankenin materyallerini ve şekillerini elden geçirdi ve mankenin her bir parçasının karakteristiğini insan vücudununkiyle karşılaştırıp doğruladı.
Honda, yaya mankenlerini kullanarak yaya yaralanması azaltma alanında proaktif olarak araştırmalar yürütüyor. 1998'de Honda, kafa yaralanmalarını azaltma üzere tasarlanmış bir araç gövdesi geliştirdiğini duyurarak bunu aynı yılın Eylül ayında piyasaya sürdüğü HR-V'ye uyguladı. Honda, o zamandan beri bu teknolojiyi daha çok modele yaydı ve şu anda Japonya'da satılan tüm modellerde uygulanmakta.
__________________
Buraya Kadarmış ..
GooD aNd EvıL çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
CevaplaCevapla


Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 3 (0 üye ve 3 misafir)
 

Yayınlama Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap gönderemezsiniz
Eklenti ekleyemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

Kodlama is Açık
Smilies are Açık
[IMG] code is Açık
HTML code is Kapalı


Forum saati GMT +3 olarak ayarlanmıştır. Şu an saat: 03:31 AM

Yazılım: vBulletin® - Sürüm: 3.8.11   Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.