![]() |
|
Eskiler (Arşiv) Eski konular |
![]() ![]() |
|
Konu Araçları | Görünüm Modları |
![]() |
#1 |
Forum Kalfası
![]() Üyelik Tarihi: Dec 2005
Konum: BeyCoast
Mesajlar: 7,003
Teşekkür Etme: 26 Thanked 333 Times in 269 Posts
Üye No: 4853
İtibar Gücü: 3000
Rep Puanı : 16800
Rep Derecesi :
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cinsiyet : Erkek
|
![]() Petrol Ofisi F1’den en çok yararlanan marka oldu
Umut ERDEM/ANKARA ![]() Araştırmada 1-23 Ağustos tarihleri arasında ön ölçüm gerçekleştirildi, yarış sonrasında ise ölçümleme devam etti. İstanbul Park’da gerçekleştirilen F1 öncesinde ve sonrasında toplam 600 kişiyle görüşüldü. Bu iki dönemin karşılaştırması ile sponsor firmaların kazanımlarını belirlemek hedeflendi. Araştırma sonuçlarına göre, katılımcılara yarış öncesinde Formula 1’i destekleyen firmaların hangileri olduğu sorulduğunda fikri olmayanların oranı yüzde 28 iken bu oran yarış sonrasında yüzde 17 seviyesine geriledi. F1’den en fazla yararlanan markalar ise isim sponsoru olan Petrol Ofisi, Türkiye’nin en bilinen otomobil markalarından ikisi Renault ve Mercedes, bir sonraki yılın tek lastik sağlayıcısı olacak olan Bridgestone oldu. "2006 Petrol Ofisi F1 Grand Prix" öncesinde Formula 1 ile en fazla ilişkilendirilen marka Marlboro iken, yarışlar sonrasında bu bilinirliğinde bir gerileme oldu. Marlboro’nun geçen yarışlara oranla daha az sponsorluk çalışmasında bulunması bu alandaki bilinirliğin gerilemesine neden oldu. DÜZENLİ İZLEME ORANI: Formula 1’i düzenli izlediğini belirtenlerin oranı 2006 Petrol Ofisi Grand Prix öncesinde yüzde 11 iken, yarış sonrasında yüzde 22 seviyesine yükseldi. Araştırmada Türk halkının yüzde 40’ının otomobiller ile ilgili oldukları belirlendi. Motor sporları ile ilgilendiğini belirtenlerin oranı ise yüzde 18 seviyesinde. Sponsorlukların marka değerine olan katkılarını, temel bazı parametrelerin ölçümü yolu ile belirlemeyi hedeflediklerini söyleyen HTP Exclusive Yönetici Ortak ve İcra Kurulu Üyesi Burçin Bakkaloğlu bu çalışmayla ilgili şunları söyledi: ÜÇ MİLYAR KİŞİ İZLİYOR: "Formula 1, dünyanın en çok izlenen sporlarından biri, yılda on sekiz yarış yapılıyor. Ortalama seyirci sayısı sadece yarış gününde 100 bin seviyesinde. Formula 1’i televizyondan izleyenlerle birlikte bu sayının iki, üç milyar kişiye çıktığı tahmin ediliyor. Formula 1’i markalar açısından daha da cazip hale getiren en önemliği özelliği, izleyicilerinin ağırlıklı bölümünün tüketici öncüsü, yüksek gelire sahip, üst sosyo-ekonomik statü grubunda olması. F1, bir spor, bir gösteri, bir ünlüler geçidi, ama en çarpıcı yanı ve bizim çalışmamızla ilgili özelliği bir "markalar şöleni" olması. Bu şölende hemen hemen her sektörden bir marka yer alıyor. Bu gösterinin doğrudan giderleri yaklaşık 4-5 milyar dolar seviyesinde ve bu giderler, sponsorlar tarafından finanse ediliyor."
__________________
M@D_VIPer Nickten Öte..Bir Markadır... Her Gidişin Bir Dönüşü,Her Bitişin Bir Başlangıcı Vardır..!!! |
![]() |
![]() |
![]() ![]() |
Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir) | |
|
|
![]() |
||||
Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
Türkiye, Anuga’ya ’partner ülke’ oldu / 14 Ekim | KoJiRo | Eskiler (Arşiv) | 0 | 10-14-2007 10:22 AM |
Petrol Ofisi FMS'de pilot değişikliği! | Nǿ ŦΞДЯ™ | Eskiler (Arşiv) | 0 | 06-26-2007 10:34 AM |
14 kent ’marka turizm’ projesi ile canlanacak / 31 ekim | M@D_VIPer | Eskiler (Arşiv) | 0 | 10-31-2006 02:35 AM |
apon işkadını Reynen Beyoğlu’nu marka yaptı / 30 ekim | M@D_VIPer | Eskiler (Arşiv) | 0 | 10-30-2006 02:43 AM |
Türkler krizle ’yenilikçi’ oldu, Avrupa’nın önüne geçti / 24 ekim | M@D_VIPer | Eskiler (Arşiv) | 0 | 10-24-2006 01:30 AM |