www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee  

Geri Git   www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee > Forum > Eskiler (Arşiv)

Eskiler (Arşiv) Eski konular

CevaplaCevapla
 
Konu Araçları Görünüm Modları
Old 10-04-2006, 01:37 AM   #1
M@D_VIPer
Forum Kalfası
 
M@D_VIPer Kullanıcısının Avatarı
 
Üyelik Tarihi: Dec 2005
Konum: BeyCoast
Mesajlar: 7,003
Teşekkür Etme: 26
Thanked 333 Times in 269 Posts
Üye No: 4853
İtibar Gücü: 3000
Rep Puanı : 16800
Rep Derecesi : M@D_VIPer has a reputation beyond reputeM@D_VIPer has a reputation beyond reputeM@D_VIPer has a reputation beyond reputeM@D_VIPer has a reputation beyond reputeM@D_VIPer has a reputation beyond reputeM@D_VIPer has a reputation beyond reputeM@D_VIPer has a reputation beyond reputeM@D_VIPer has a reputation beyond reputeM@D_VIPer has a reputation beyond reputeM@D_VIPer has a reputation beyond reputeM@D_VIPer has a reputation beyond repute
Cinsiyet : Erkek
Varsayılan Petrol Ofisi F1’den en çok yararlanan marka oldu / 4 ekim

Petrol Ofisi F1’den en çok yararlanan marka oldu

Umut ERDEM/ANKARA

Araştırma şirketi HTP Exclusive, yılın en büyük spor olayı olarak değerlendiren 2006 Petrol Ofisi F1 Grand Prix’inin markalara kattığı değeri ölçümledi. HTP’nin yaptığı araştırmaya göre Formula 1’den en çok yararlanan markalar sırasıyla Petrol Ofisi, Renault ve Bridgeston oldu.

Araştırmada 1-23 Ağustos tarihleri arasında ön ölçüm gerçekleştirildi, yarış sonrasında ise ölçümleme devam etti. İstanbul Park’da gerçekleştirilen F1 öncesinde ve sonrasında toplam 600 kişiyle görüşüldü. Bu iki dönemin karşılaştırması ile sponsor firmaların kazanımlarını belirlemek hedeflendi. Araştırma sonuçlarına göre, katılımcılara yarış öncesinde Formula 1’i destekleyen firmaların hangileri olduğu sorulduğunda fikri olmayanların oranı yüzde 28 iken bu oran yarış sonrasında yüzde 17 seviyesine geriledi. F1’den en fazla yararlanan markalar ise isim sponsoru olan Petrol Ofisi, Türkiye’nin en bilinen otomobil markalarından ikisi Renault ve Mercedes, bir sonraki yılın tek lastik sağlayıcısı olacak olan Bridgestone oldu. "2006 Petrol Ofisi F1 Grand Prix" öncesinde Formula 1 ile en fazla ilişkilendirilen marka Marlboro iken, yarışlar sonrasında bu bilinirliğinde bir gerileme oldu. Marlboro’nun geçen yarışlara oranla daha az sponsorluk çalışmasında bulunması bu alandaki bilinirliğin gerilemesine neden oldu.

DÜZENLİ İZLEME ORANI:

Formula 1’i düzenli izlediğini belirtenlerin oranı 2006 Petrol Ofisi Grand Prix öncesinde yüzde 11 iken, yarış sonrasında yüzde 22 seviyesine yükseldi. Araştırmada Türk halkının yüzde 40’ının otomobiller ile ilgili oldukları belirlendi. Motor sporları ile ilgilendiğini belirtenlerin oranı ise yüzde 18 seviyesinde. Sponsorlukların marka değerine olan katkılarını, temel bazı parametrelerin ölçümü yolu ile belirlemeyi hedeflediklerini söyleyen HTP Exclusive Yönetici Ortak ve İcra Kurulu Üyesi Burçin Bakkaloğlu bu çalışmayla ilgili şunları söyledi:

ÜÇ MİLYAR KİŞİ İZLİYOR:

"Formula 1, dünyanın en çok izlenen sporlarından biri, yılda on sekiz yarış yapılıyor. Ortalama seyirci sayısı sadece yarış gününde 100 bin seviyesinde. Formula 1’i televizyondan izleyenlerle birlikte bu sayının iki, üç milyar kişiye çıktığı tahmin ediliyor. Formula 1’i markalar açısından daha da cazip hale getiren en önemliği özelliği, izleyicilerinin ağırlıklı bölümünün tüketici öncüsü, yüksek gelire sahip, üst sosyo-ekonomik statü grubunda olması. F1, bir spor, bir gösteri, bir ünlüler geçidi, ama en çarpıcı yanı ve bizim çalışmamızla ilgili özelliği bir "markalar şöleni" olması. Bu şölende hemen hemen her sektörden bir marka yer alıyor. Bu gösterinin doğrudan giderleri yaklaşık 4-5 milyar dolar seviyesinde ve bu giderler, sponsorlar tarafından finanse ediliyor."
__________________

M@D_VIPer Nickten Öte..Bir Markadır...


Her Gidişin Bir Dönüşü,Her Bitişin Bir Başlangıcı Vardır..!!!
M@D_VIPer çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
CevaplaCevapla


Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir)
 

Yayınlama Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap gönderemezsiniz
Eklenti ekleyemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

Kodlama is Açık
Smilies are Açık
[IMG] code is Açık
HTML code is Kapalı


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Türkiye, Anuga’ya ’partner ülke’ oldu / 14 Ekim KoJiRo Eskiler (Arşiv) 0 10-14-2007 10:22 AM
Petrol Ofisi FMS'de pilot değişikliği! Nǿ ŦΞДЯ™ Eskiler (Arşiv) 0 06-26-2007 10:34 AM
14 kent ’marka turizm’ projesi ile canlanacak / 31 ekim M@D_VIPer Eskiler (Arşiv) 0 10-31-2006 02:35 AM
apon işkadını Reynen Beyoğlu’nu marka yaptı / 30 ekim M@D_VIPer Eskiler (Arşiv) 0 10-30-2006 02:43 AM
Türkler krizle ’yenilikçi’ oldu, Avrupa’nın önüne geçti / 24 ekim M@D_VIPer Eskiler (Arşiv) 0 10-24-2006 01:30 AM

Forum saati GMT +3 olarak ayarlanmıştır. Şu an saat: 05:03 PM

Yazılım: vBulletin® - Sürüm: 3.8.11   Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.