www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee  

Geri Git   www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee > Forum > Eskiler (Arşiv)

Eskiler (Arşiv) Eski konular

 
 
Konu Araçları Görünüm Modları
Old 10-20-2006, 02:24 AM   #1
M@D_VIPer
Forum Kalfası
 
M@D_VIPer Kullanıcısının Avatarı
 
Üyelik Tarihi: Dec 2005
Konum: BeyCoast
Mesajlar: 7,003
Teşekkür Etme: 26
Thanked 333 Times in 269 Posts
Üye No: 4853
İtibar Gücü: 3003
Rep Puanı : 16800
Rep Derecesi : M@D_VIPer has a reputation beyond reputeM@D_VIPer has a reputation beyond reputeM@D_VIPer has a reputation beyond reputeM@D_VIPer has a reputation beyond reputeM@D_VIPer has a reputation beyond reputeM@D_VIPer has a reputation beyond reputeM@D_VIPer has a reputation beyond reputeM@D_VIPer has a reputation beyond reputeM@D_VIPer has a reputation beyond reputeM@D_VIPer has a reputation beyond reputeM@D_VIPer has a reputation beyond repute
Cinsiyet : Erkek
Varsayılan Türkiye’nin alışveriş potansiyeli bizim de yatırım arayışımız sürüyor / 20 ekim

Türkiye’nin alışveriş potansiyeli bizim de yatırım arayışımız sürüyor

Ayşegül AKYARLI GÜVEN

Türkiye'nin alışveriş potansiyelinin her geçen gün arttığına dikkat çeken Metro Grup CEO’su Hans Joachim Körber, "Türk ekonomisi iyiye gidiyor. Genç nüfusuyla Türkiye hiçbir AB ülkesiyle kıyaslanamayacak kadar büyük potansiyel taşıyor. Bizim de yatırım arayışlarımız sürüyor" dedi.

TÜRKİYE’nin alışveriş potansiyelinin her geçen gün arttığına dikkat çeken Metro Grup CEO’su Hans Joachim Körber, "Türk ekonomisi iyiye gidiyor. Genç nüfusuyla Türkiye hiç bir Avrupa Birliği (AB) ülkesiyle kıyaslanamayacak kadar büyük potansiyel taşıyor. Bizim de yatırım arayışlarımız sürüyor" dedi. AB’ye uyum sürecinde yapılan reformlarla Türk ekonomisinin iyiye gittiğine işaret eden Körber, bunun perakende tüketimine de yansıdığını kaydetti. Öte yandan Metro’nun 7 AB ülkesi üzerinde yaptığı perakende araştırmasında İngiltere Almanya’yı geride bırakarak ’en fazla alışveriş yapılan ülkeler arasında ilk sırada yer aldı.

TÜRKLERİN ÖZGÜVENİ ARTIYOR: Almanya ile perakende tüketimi açısından karşılaştırıldığında işsizlik sorununun Almanya’da tüketimi olumsuz etkilediğini buna karşın Türkiye’de insanların geleceğe dair özgüveninin yüksek olduğunu söyleyen Körber, "Bu da Türkiye’de perakende tüketimini olumlu etkiliyor" dedi.

BÜYÜME POTANSİYELİ YÜKSEK: Genç nüfusuyla Türkiye’nin büyük potansiyel taşıdığını savunan Körber şunları söyledi: "İtalya, Macaristan ve İngiltere’de olmayan büyüme potansiyeli Türkiye’de var. 10 yıl sonra Avrupa’da her 3 kişiden birini 60 yaşın üzerindekiler oluşturacak. Bu da tüketimin azalmasına yol açıyor. Ancak, Türkiye genç nüfusu sayesinde iyimserliğini koruyor. Özellikle Cash&Carry’lerle Türkiye’de iyi bir pazar payı yakalamayı başardık. Türkiye’de perakende zincirlerini en fazla zorlayan geleneksel satış noktaları. Şu an bakallar Türkiye perakende pazarının yüzde 70’e yakınını elinde bulunduruyor. Bu da bizim önümüzü tıkıyor. Büyük perakendecilerin daha kat etmesi gereken çok yol var. Bizim gözümüz de geleneksel satış noktalarının elinde bulundurduğu büyük payda."

GAYRİMENKUL BULMAK ZOR: Türkiye’de yatırımlarına ilişkin yeni yer arayışlarının sürdüğünü de ifade eden Körber "Türkiye’de yatırımlarmızı artırarak sürdüreceğiz. Bunun için de uygun yer arayışlarmız devam ediyor. Ancak, ihtiyaçlarımıza göre gayrimenkul bulmak konusunda sıkıntılarımız var. Antalya’da açtık. Gaziantep sırada. Şehir ayrımı yapmadan yatırımlarmızı sürdüreceğiz. Türkiye’nin artan alışveriş potansiyelinden aldığımız payı artırmayı hedefliyoruz" dedi

İNGİLİZLER ALIŞVERİŞ ÇILGINI: Metro’nun sponsorluğunda hayata geçirilen Avrupa Tüketim Konferansı’nda aralarında İtalya, İngiltere, Almanya, Polonya, Macarisan, İspanya ve Fransa’nın bulunduğu 7 Avrupa ülkesinin tüketim alışkanlıkları, yeni perakende trendleri masaya yatırıldı. Yapılan araştırmada İngiltere alışveriş çılgınlığında öne çıkarken, İspanyollar en fazla yarın kaygısı duyan Avrupalılar oldu. Almanya’da gelecek korkusunun tüketimi kıstığına dikkat çekilirken tüketimin en hızlı arttığı ülke ise Macaristan oldu. AB ülkerinde gerçekleştiren tüketim milli gelirin yüzde 58’inde kalıyor. Amerika’da ise bu yüzde 70’lere kadar çıkıyor. Almanlar’ın yüzde 55’i fiyata göre alım kararı veriyor. İtalya’da bu oran yüzde 46’ya, Polonya ve İngiltere yüzde 39’a düşüyor.

Giyimden kolay vazgeçip tatili ertelemiyorlar

AVRUPALILAR gelirlerinin yetersiz kalması drumunda en kolay giyim harcamalarından vazgeçiyor. Buna karşın tatil planları ertelenmiyor. Almanya, Fransa İspanya, İtalya ve Macaristan en rahat giyimlerinden fedakarlık edebileceklerine dikkat çekerken, Polonyalılar ve İngilizler de yemek harcamalarını kısma yoluna gidiyor.
__________________

M@D_VIPer Nickten Öte..Bir Markadır...


Her Gidişin Bir Dönüşü,Her Bitişin Bir Başlangıcı Vardır..!!!
M@D_VIPer çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
 


Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir)
 

Yayınlama Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap gönderemezsiniz
Eklenti ekleyemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

Kodlama is Açık
Smilies are Açık
[IMG] code is Açık
HTML code is Kapalı


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
Türkiye en fazla yatırım çeken 16'ncı ülke / 17 Ekim KoJiRo Eskiler (Arşiv) 0 10-17-2007 08:14 PM
Bizim fabrika gecekondu değil Türkiye’ye inancımız sürüyor / 31 ekim M@D_VIPer Eskiler (Arşiv) 0 10-31-2006 02:36 AM
Yatırım bankaları Türkiye’ye koşuyor / 26 ekim M@D_VIPer Eskiler (Arşiv) 0 10-26-2006 02:04 AM
Oxford Business Group: Türkiye yatırım için cazip / 8 ekim M@D_VIPer Eskiler (Arşiv) 0 10-08-2006 01:50 AM
Benetton: Türkiye’de bizim için her şey süper gidiyor / 2 ekim M@D_VIPer Eskiler (Arşiv) 0 10-02-2006 01:34 AM

Forum saati GMT +3 olarak ayarlanmıştır. Şu an saat: 01:21 AM

Yazılım: vBulletin® - Sürüm: 3.8.11   Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.