www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee  

Geri Git   www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee > Forum > Eskiler (Arşiv)

Eskiler (Arşiv) Eski konular

CevaplaCevapla
 
Konu Araçları Görünüm Modları
Old 07-20-2007, 01:38 PM   #1
TiTaN
ÇaKaL Üye
 
Üyelik Tarihi: Jun 2007
Konum: Houston
Mesajlar: 1,880
Teşekkür Etme: 32
Thanked 29 Times in 24 Posts
Üye No: 43307
İtibar Gücü: 1770
Rep Puanı : 7482
Rep Derecesi : TiTaN has a reputation beyond reputeTiTaN has a reputation beyond reputeTiTaN has a reputation beyond reputeTiTaN has a reputation beyond reputeTiTaN has a reputation beyond reputeTiTaN has a reputation beyond reputeTiTaN has a reputation beyond reputeTiTaN has a reputation beyond reputeTiTaN has a reputation beyond reputeTiTaN has a reputation beyond reputeTiTaN has a reputation beyond repute
Cinsiyet : Erkek
Varsayılan 13:34 Hidrojen Enerjisi Araçlara Girdi

Hidrojen Enerjisi Araçlara Girdi


Resmi büyütmek için tıklayın Temiz ve Çevreci Özelliğiyle Bilinen Hidrojen Enerjisi, Türk Mühendislerinin Geliştirdiği Bir Sistem Sayesinde Türkiye'de Kamyondan Otobüse, Belediye Aracından Ticari Taksiye Kadar 250'ye Yakın Araçta Kullanılmaya Başlandı.


Temiz ve çevreci özelliğiyle bilinen hidrojen enerjisi, Türk mühendislerinin geliştirdiği bir sistem sayesinde Türkiye'de kamyondan otobüse, belediye aracından ticari taksiye kadar 250'ye yakın araçta kullanılmaya başlandı.

Araç üzerinde, elektroliz yöntemiyle suyun atomlarına ayrıştırılarak elde edilen hidrojen gazının içten yanmalı motorlarda ek yakıt olarak kullanılmasını sağlayan sistem, monte edildiği araçta kullanılan fosil yakıtlarda yüzde 30 tasarruf sağlıyor.


Motorun gücünü yüzde 4-13 oranında arttıran sistem, havayı kirletici emisyon gazlarını yüzde 60 azaltırken, motorun ömrünü yüzde 50 arttırıyor.

“Hidrogaz Yakıt Tasarruf Sistemi” adı verilen sistem üzerinde yaklaşık 15 yıldır Ar-Ge çalışması yürüten Eroğlu Mühendislik İnşaat Otomotiv Enerji İthalat İhracat Sanayi ve Ticaret Limited şirketi Genel Müdürü Fazlı Eroğlu, sistemin yararlarını değerlendirdi.

Her türlü araca monte edilebilen bu sistem sayesinde, yağın ömrünün arttığını, bujilerin değişim ve motorun yaşam süresinin uzadığını aktaran Eroğlu, sistem sayesinde 5-6 kalemde fayda sağlandığını kaydetti.

“Yani araç sahibi üç depo benzinle gittiği güzergahı iki depoyla gidecek” diyen Eroğlu, sistemin araç sahibine maliyetinin 1.000-1.500 YTL arasında olduğunu söyledi. Eroğlu, sistemi ilk olarak “eşin dostun” aracına taktıklarını, şimdi ise pek çok yerden teklifler geldiğini anlattı.

Fazlı Eroğlu, Türkiye'de bulunan 12 milyon araçtan 3 milyonuna bu sistemin monte edilmesi durumunda her aracın yılda 20 bin kilo metre yol yaptığı düşünülürse sistemin araç sahiplerine 4,9 milyar YTL kar sağlayacağını kaydetti.

SİSTEM TEST EDİLDİ

Sistemin Ankara Jandarma Genel Komutanlığı Güvercinlik Bakım ve Ana Tamir fabrikasında test edildiğini ve sonuçların başarılı ifade eden Eroğlu, “Bu projeye Türkiye Cumhuriyeti devletinin de, Türk insanın da sahip çıkması lazım. Biz yabancı marka, etiket gördüğümüz zaman hemen üzerine atlarız. Bu memleketi düşünüyorsak bu zihniyetten kurtulmamız lazım' 'dedi.

Eroğlu, seri üretime geçişin yıl sonuna kadar tamamlanmasının hedeflendiğini de bildirerek, şöyle devam etti:

“Sistem, şu ana kadar 250 araca takıldı. Belediye araçlarında, özel araçlarda, otobüs, kamyon, ticari takside bile var. Hiç tanımadığımız bir insan bizi çağırıyor. Geçenlerde bir Mercedes 500 bu cihazı taktı. İzmir'e gitti, İzmir'den bizi arıyor sevinerek, diyor ki; (ben buraya 2-3 depoyla geliyordum, şimdi yarı yarıya düştü).

Sistemin insan ve çevreye vereceği hiç bir zarar yok. Depolama, stok yapmıyoruz ki patlama olsun. Sistem arıza da yapsa, yolunuza devam ediyorsunuz. Bu sistem Türkiye'de değil, dünyada ilk kez bizim tarafımızdan uygulanıyor.”

BAŞKA ALANLARDA DA KULLANILACAK

Fazlı Eroğlu, sisteme yüksek sanayi kesiminin yurt dışından büyük ilgi gösterdiğini belirterek, “Yurt dışından gelenler kadar yurt içinden ilgi gösterilse bu proje bugün ayda idi” dedi.

Şu an araçlar için uygulamaya koydukları sistemle ilgili Ar-Ge çalışmalarının devam ettiğini belirten Eroğlu, prototip aşamasında olan sanayi için jeneratör, evler için ocak ve ısıtma-soğutma sistemlerini de hidrojene taşımayı hedeflediklerini bildirdi.

“Bugün finansman sıkıntımız olmasa Türkiye'yi 5 yıl içinde yerinden sallarız. Dünyaya ses getiririz” diyen Eroğlu, sistemin özellikle uluslararası ve şehirler arası yolcu taşımacılığı ve nakliye alanında büyük fayda getireceğini söyledi.

Eroğlu, “Sistemin bu iki sektöre çok faydası olacak. Sistem sayesinde bu sektörler, hava taşımacılığıyla, yolcu ve kargo taşımacılığıyla rekabet edebilecek noktaya gelecek” dedi. 5 dakika önce.. [918530]
__________________
I walk this empty street on the boulevard of broken dreams where the city sleeps and I'm the only one and I walk alone!!
TiTaN çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
CevaplaCevapla


Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir)
 

Yayınlama Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap gönderemezsiniz
Eklenti ekleyemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

Kodlama is Açık
Smilies are Açık
[IMG] code is Açık
HTML code is Kapalı


Benzer Konular
Konu Konuyu Başlatan Forum Cevaplar Son Mesaj
04/27/07 - Hidrojen benzine göre daha verimli Nǿ ŦΞДЯ™ Eskiler (Arşiv) 0 04-28-2007 12:07 AM
04/12/07-Araçlara da Ipod geliyor Nǿ ŦΞДЯ™ Eskiler (Arşiv) 0 04-12-2007 11:35 PM
İstanbul hidrojen enerjisine hazır 4şubat Nǿ ŦΞДЯ™ Eskiler (Arşiv) 0 02-04-2007 12:21 PM
Hidrojen: Geleceğin Enerji Kaynağı Bostandere Eskiler (Arşiv) 0 09-04-2006 11:27 AM
Harika Araçlara Devam Ediyoruz.. CoolTurk Eskiler (Arşiv) 2 05-18-2006 10:58 PM

Forum saati GMT +3 olarak ayarlanmıştır. Şu an saat: 09:49 PM

Yazılım: vBulletin® - Sürüm: 3.8.11   Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.