www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee  

Geri Git   www.cakal.net Forumları YabadabaDuuuee > Her Telden > Güncel Haberler ve Olaylar > Yurttan Haberler

Yurttan Haberler Yurttan Haberler Bu Bölümümüzde.

CevaplaCevapla
 
Konu Araçları Görünüm Modları
Old 03-07-2009, 07:58 PM   #1
GooD aNd EvıL
Aşmış Üye
 
GooD aNd EvıL Kullanıcısının Avatarı
 
Üyelik Tarihi: Aug 2007
Konum: İstanbul
Mesajlar: 281,268
Teşekkür Etme: 98
Thanked 355 Times in 320 Posts
Üye No: 44033
İtibar Gücü: 57913
Rep Puanı : 34658
Rep Derecesi : GooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond reputeGooD aNd EvıL has a reputation beyond repute
Cinsiyet : Erkek
Varsayılan Teknisyenler THY uçağının bakım ve teknik eksiklikten düşmediğini söyledi

Uluslararası Uçak Teknisyenleri Federasyonu
(AEI) ve THY Teknisyenler Derneği’nden (TALTA) yapılan açıklamada, THY uçağının
Amsterdam Schiphol Havalimanı’na inişe geçtiği sırada meydana gelen kazanın
"bakım ve onarım eksikliğinden kaynaklanmadığı" bildirildi.
AEI Genel Sekreteri Fred Bruggeman ve TALTA Genel Sekreteri Mustafa Bucan
Çolak tarafından yapılan ortak yazılı açıklamada, THY uçağının kara kutusunun ön
incelemesinden sonra ilk açıklamanın Hollanda Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü
yetkilileri tarafından yapıldığı anımsatıldı.
Açıklamada, şu ifadelere yer verildi:
"Rapora göre muhtemel kaza senaryosu şöyle:
Uçağın yükseklik ile ilgili bilgilerini uçuş sistemlerine ve pilotlara
sağlayan radyo altimetresi iniş sırasında irtifa ile ilgili bilgiyi bir anda çok
düşük olarak algılayarak uçağa yerde olduğu sinyalini vermiş ve bu sinyali alan
uçuş sistemleri otomatikman motorları güç kısmaya yönlendirmiştir. Havada
motorların güç kaybı ve hız azalması, uçakta, pilotlara ’stall’ dediğimiz uçağın
havada tutunamaması ikazını vermiştir. Bu ikaza müteakip pilotlar gaz kolunu tam
gaz konumuna getirmiş olmalarına rağmen, motorların bu komuta cevap vermeleri
için geçen 6–7 saniyelik sürede maalesef uçak kontrolden çıkmıştır."
Açıklamada, standart bir bakım prosedüründe bütün uçakların arıza
kayıtlarının her uçuş sonrasında pilotlar tarafından bakım defterine kaydedildiği
vurgulanarak, şu görüşlere yer verildi:
"Son 8 uçuşta 2 kez altimetre hatası verdiği iddia edilen THY TC-JGE
uçağının bakım defteri kayıtlarında, herhangi bir arıza kaydı görülmemektedir.
Dolayısıyla bakımdan kaynaklanan bir hata olması ihtimali gözükmemektedir. Ayrıca
aynı uçak 5 Şubat 2009 tarihinde sesli iniş takımı arıza ikazı ’Landing Gear Oral
Warning’ vermiştir. Bu arızadan dolayı uçak bakıma alınmış ve radyo altimetresi
kontrol edilerek, uçak servise verilmiştir.
Boeing 737–800 serisi uçakların radyo altimetre arızaları konusunda
THY Teknik A.Ş, 2001 yılından bu yana üretici firma ile konu hakkında yazışmakta
ve altimetre antenlerinin zaman zaman irtifa bilgisini korozyon nedeniyle yanlış
iletmesinin sıkça rastlanan bir arıza olduğunu ve bu arızanın giderilmesi için
Boeing firması ile müteakip defalar yazışmalar yapılmış ve 2003 yılında Boeing
tarafından bir servis bülteni yayımlanmıştır.
Belirtilmesi gereken bir diğer husus da Boeing 737-800 serisi uçaklarda
sağ ve sol altimetre olmak üzere 2 adet altimetre bulunur. Bahsi geçen uçakların
’Auto Throttle’ sistemi sadece bir tek radyo altimetreden sinyal alarak
beslenmektedir, oysa uçakta iki adet altimetre bulunduğundan iki altimetrenin de
yeterli gaz veren sistemi beslemesi daha güvenlidir. Tek altimetreden beslemeli
Auto Throotle sistemi hata önleme ’fail-safe’ mantığına uymayan bir imalat
modelidir.
Bütün bu bilgiler ışığında belirtilen kazanın bakım ve onarım
eksikliğinden kaynaklanmadığı son derece açıktır."

Milliyet
__________________
Buraya Kadarmış ..
GooD aNd EvıL çevrimdışı   Alıntı ile Cevapla
CevaplaCevapla


Konuyu Görüntüleyen Aktif Kullanıcılar: 1 (0 üye ve 1 misafir)
 

Yayınlama Kuralları
Yeni konu açamazsınız
Cevap gönderemezsiniz
Eklenti ekleyemezsiniz
Mesajlarınızı düzenleyemezsiniz

Kodlama is Açık
Smilies are Açık
[IMG] code is Açık
HTML code is Kapalı


Forum saati GMT +3 olarak ayarlanmıştır. Şu an saat: 09:06 AM

Yazılım: vBulletin® - Sürüm: 3.8.11   Copyright ©2000 - 2025, vBulletin Solutions, Inc.